کد خبر: ۲۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 03 August 2016


معاون فرهنگی شهرداری کرج از تدوین و تکمیل اطلس فرهنگی این شهرستان خبر داد.

علی‌اکبر میروکیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های گذشته توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت ایران در حوزه فرهنگی شدت یافته است و دشمنان می‌خواهند با افزایش تهاجم فرهنگی، نسل جوان ما را از راه ولایت دور سازند.

وی افزود: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت هوشیاری و بصیرت بخش‌های مختلف، دستگاه‌ها، مسؤولان، خانواده‌ها و مردم در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان تاکید فرموده‌اند و اگر در این زمینه غفلت کنیم، آسیب‌های زیادی را متحمل خواهیم شد.

معاون فرهنگی شهرداری کرج تصریح کرد: به طور قطع کار در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، یک کار تک بعدی نیست و یک و یا چند دستگاه نمی‌توانند همه بار مسؤولیت را بر عهده گیرند.

میروکیلی گفت: اگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برنامه‌ریزی صحیحی انجام ندهیم، نمی‌توانیم در برابر موج گسترده شبیخون آنها مقاومت کنیم.

وی بهره‌مندی از اطلاعات و آمار دقیق و صحیح را لازمه یک برنامه فرهنگی و اجتماعی موفق توصیف کرد و افزود: اگر مدیران و برنامه‌سازان و برنامه‌ریزان ما اطلاعات صحیح و کاملی از جامعه نداشته باشند، نمی‌توانند برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

معاون فرهنگی شهرداری کرج بیان داشت: مدیریت شهری کرج در راستای انجام وظائف قانونی خود و همچنین در مسیر همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

میروکیلی گفت: یکی از این برنامه‌ها تدوین اطلس فرهنگی کرج بود که فاز نخست آن به پایان رسیده و تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به همجواری و نزدیک بسیار زیاد شهرستان فردیس و تعاملات دوجانبه این دو شهرستان، اطلس فرهنگی فوق برای شهرستان‌های کرج و فردیس تدوین و تکمیل شده است.

معاون فرهنگی شهرداری کرج تصریح کرد: در فاز نخست، اطلس فرهنگی کرج شامل اطلاعات کاملی از ساکنان، از جمله جنس، سن، میزان تحصیلات و شغل آنها است.

میروکیلی گفت: همچنین ظرفیت‌ها، استعدادها، پتانسیل‌ها و کاستی‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی این دو شهرستان نیز در این اطلس جمع‌آوری شده است.

وی بیان داشت: مدیران ملی و استانی می‌توانند با بهره‌مندی از اطلاعات، برای آینده به صورت مناسبی برنامه‌ریزی کرده و برای رفع مشکلات و آسیب‌ها تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار