مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه :
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و علوم تجربی در حالی با وفور دانش‌آموز مواجه هستند که ۶۰ درصد ظرفیت‌های هنرستان‌های استان کرمانشاه بدون استفاده مانده است.
کد خبر: ۲۷۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 03 August 2016
 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،داود ناصری‌امید  با اشاره به اینکه عدم تمایل دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نشان‌دهنده فرهنگ‌سازی غلط در جامعه و میان خانواده‌ها است اظهار داشت: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بیش از دو برابر بیکارانی است که فاقد تحصیلات هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال خبرهای خوبی از نظام آموزشی به گوش می‌رسد که گویای توجه بیشتر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: تمامی مدارس آلمان به عنوان یک کشور توسعه یافته بر هنرستان‌ها پایه‌گذاری شده است و عدم توجه کشور ما به این موضوع یک ضعف محسوب می‌شود.
ناصری‌امید با اشاره به اینکه نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جامعه مغفول مانده است، گفت: عدم آشنایی و شناخت مسئولان از توانمندی‌های اداره فنی و حرفه‌ای یک ضعف محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر به دلیل افزیش بیکاری توجه به مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان لازمه توسعه کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گفته است.
وی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با وجود تأثیرگذاری چشمگیر در جامعه اندک است، افزود: وجود 4.5 میلیون نفر دانشجو در کشور با برنامه‌ریزی صحیح ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها برای توانمندسازی دانشجویان باید از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.
ناصری‌امید با اشاره به اینکه به هر میزان در فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذری شود به همان میزان نتیجه حاصل می‌شود، اظهار کرد: امروزه برای راه‌اندازی کارهای بزرگ سرمایه‌‌گذاری بالایی مورد نیاز است در حالی که شغل‌های ایجاد شده توسط فنی و حرفه‌ای نیازمند هزینه اندک هستند.
وی با بیان اینکه جایگاه اداره کل فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه ارتقا پیدا کرده اما باز هم نیازمند توجه بیشتر است، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارای آمادگی کامل برای توسعه استان است و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار