عضو نهاد حقوق‌بشر اندونزی گفت: آمریکا تلاش می‌کند حقوق بشر موردنظر خود را در جهان نشر دهد و همه ملت‌ها از آن پیروی کنند، اما مسلمانان دارای حقوق بشر غنی هستند و نیازمند حقوق بشر آمریکا نیستند.
کد خبر: ۲۷۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹ 03 August 2016
به گزارش تابناک قم، حافظ عباس پیش از ظهر امروز در سمینار تخصصی حقوق بشر اسلامی که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ارزش و جایگاه ایران در جهان اسلام اظهار داشت: کشور اندونزی دست در دست با ایران در جهان اسلام قرار دارد، تمدن ایران بسیار بزرگ است و ایران باید به این تمدن غنی مفتخر باشد و آن را افتخار بزرگی بداند.

عضو نهاد حقوق‌بشر اندونزی با بیان اینکه اندونزی می‌خواهد با حرکت کشورهای اسلامی نظیر ایران  فعالیت کند، بیان کرد: اندونزی بیش از 300 سال توسط هلند مستعمره بود و امروز اجازه نمی‌دهیم کشورهای اروپایی  به ما حقوق بشر را یاد بدهند بلکه می‌خواهیم با وحدت و همراهی کشور ایران آینده خود را بسازیم.

وی گفت: روحیه انقلاب اسلامی در اندونزی دمیده شد و این موضوع سبب شد ملت اندونزی با بهره‌گیری از انقلاب ایران به مقابله با حکومت‌های ظالم پرداخته و به موفقیت برسد.

عضو نهاد حقوق بشر اندونزی با یادآوری سفر خود به عراق افزود: وضعیت بسیار بدی در کشور عراق وجود دارد که مایه تأسف است، کشور اندونزی همانند عراق بود اما با بهره‌گیری از ایران و انقلابی که در این کشور ایجاد شد به پیشرفت‌های بسیار عظیمی رسیده و امروز نهمین اقتصاد جهان را دارد.

حافظ عباس با اشاره به لزوم همکاری‌های علمی و دینی ایران و اندونزی بیان کرد: جامعة المصطفی(ص) می‌تواند با مراکز علمی و دینی اندونزی همکاری داشته باشد، امروز وضعیت عمومی بسیار مناسب و رفاه بسیار خوبی در این کشور وجود دارد.

وی با ابراز اینکه استکبار تلاش می‌کند دنیا را آمریکایی و غربی کند، افزود: در این زمینه آمریکا تلاش می‌کند حقوق بشر موردنظر خود را در جهان نشر دهد و همه ملت‌ها از آن پیروی کنند اما مسلمانان دارای حقوق بشر غنی هستند و نیازمند حقوق بشر آمریکا نیستند.

عضو نهاد حقوق بشر اندونزی جهان اسلام را جهان صلح و آرامش دانست و گفت: نمی‌توان به‌بهانه حقوق بشر پا بر اسلام  و ارزش‌های آن بگذاریم و هم‌جنس‌بازی را که موردنظر غرب است موردتوجه قرار دهیم چون ازنظر اسلام انسان دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار