مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در این استان شد و گفت: همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند به صورت دسته جمعی آنچه را که در توان داشته به صورت گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار گذارند.
کد خبر: ۲۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 02 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی اظهارکرد: درسال جاری 12مورد وقف جدیددرایلام ثبت شده است که از این تعداد موقوفه 11مورد شامل اهدای زمین و خانه برای احداث حسینیه و مسجد و یک منزل مسکونی نیز به نیت امور خیریه بوده است.

وی ارزش ریالی مجموع این موقوفه ها را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با فرهنگسازی انجام گرفته فرهنگ گرایش به وقف در این استان گسترش یافته به نحویکه پیش بینی می شود تعداد موقوفه های این استان تا پایان امسال نسبت به پارسال افزایش یابد.

وی تعداد تعداد موقوفات این استان در طول سال گذشته را 41 مورد اعلام کرد و عمده نیاز این استان در زمینه موقوفات را کمک به مستمندان، ایتام، افراد بی بضاعت و بی سرپرست و فعالیتهای مذهبی، قرآنی عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در این استان شد و افزود: همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند به صورت دسته جمعی آنچه را که در توان داشته به صورت گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار گذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام مجموع وقف های ثبت شده در استان را بیش از 600 مورد اعلام که بزرگترین آن زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران وقف شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار