کد خبر: ۲۷۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 02 August 2016
تابناک / مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: پهنای باند گیلان به 130 گیگابایت افزایش پیدا کرده و از 25 گیگابایت آن استفاده می‌شود و 105 گیگابایت ظرفیت خالی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیروس رضایتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طر‌های توسعه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌ها اظهار کرد: مجموعه امکاناتی که گیلان را به خارج از استان در سطح ملی و بین‌المللی ارتباط می‌دهد، زیرساخت ارتباطی می‌گوییم.

وی، ایجاد شبکه دسترسی به زیرساخت‌ها را به عهده دولت و حاکمیت عنوان کرد و افزود: شبکه دسترسی در داخل گیلان در اختیار اپراتورهای بخش خصوصی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی استان در سه بخش شبکه فیبرنوری، پهنای باند و سوئیچ‌های بین استانی و بین‌المللی است، تصریح کرد: خدمات ارائه شده به مردم با آماده‌سازی بخش‌های مذکور امکانپذیر است.

رضایتی از اتصال گیلان از سه مسیر به شبکه ملی شبکه بین‌المللی فیبرنوری خبر داد و بیان کرد: شبکه فیبرنوری گیلان از مسیرهای مازندران، قزوین و اردبیل به دیگر نقاط متصل است.

وی به وجود شبکه قدیمی 500 کیلومتری فیبرنوری در گیلان اشاره کرد و افزود: 430 کیلومتر زیرساخت‌های استان توسعه پیدا کرده و در مجموع به 930 کیلومتر رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به افزایش پنهای باند استان، اظهار کرد: اکنون 130 گیگابایت پهنای باند استان است، از 25 گیگابایت آن استفاده می‌شود و 105 گیگابایت ظرفیت خالی داریم.

رضایتی به ارتباط گیلان از طریق کانال‌های سوئیچ با استان‌های دیگر و بین‌الملل اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های خالی بسیاری در بخش کانال‌های سوئیچ در استان داریم و در مجموع گیلان از نظر زیرساختی مشکلی ندارد.

رضایتی، فیبرنوری را بستری برای گسترش افزایش پهنای باند دانست و خاطرنشان کرد: فیبرنوری می‌تواند پهنای باند تلفن، رادیو، امواج دیتا و داده را از خود عبور دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار