مسکن
دولت برای رونق بخش مسکن اعتبارات بانکی پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۲۷۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 02 August 2016

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی؛  استاندار آذربایجان غربی در نود و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و خدماتی برگزار شد گفت: بخش مسکن به عنوان پیشران بسیاری از صنایع وابسته و جانبی است و بارونق یافتن آن مشکلات واحدهای تولیدی و بخش اشتغال حل می شود و دولت نیز از طریق سیستم بانکی تمهیداتی برای رونق بخشیدن به این بخش پیش بینی کرده است.

مهندس سعادت افزود: این خدمات و طرح های دولت در بخش مسکن باید به مردم معرفی و ابعاد مختلف آن تشریح شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای رفع موانع مسکن مهراظهارداشت:با پیگیری ها و تصمیماتی که درسطح ملّی و استانی انجام شده بخش عمده ای از موانع از راه این طرح برداشته شده و شرکتهای خدمات رسان با تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های مسکن مهر استان تعدادی زیادی از متقاضیان را صاحب مسکن کرده و بسیاری از واحدها نیز در مرحله واگذاری قرار گرفته است.

قربانعلی سعادت با انتقاد از برخی ناهماهنگی میان دستگاههای اجرایی و خدماتی تصریح کرد:برای حل مشکلات تعاونیهای مسکن مهرعلاوه برتعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و خدماتی، مشارکت خود متقاضیان وشرکتهای تعاونی نیز ضروری است و مدیران مسئول با بررسی و یافتن راه حل ها، از تاخیر در بهره مندی متقاضیان از این طرح جلوگیری کنند.

تقی کهوریان معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:طولانی شدن زمان ساخت واحدهای مسکن مهر هزینه های ساخت را افزایش داده و تامین منابع مالی برای بسیاری از متقاضیان سخت و دشوار شده است که باید اداره کل تعاون و مسکن و شهرسازی به روند فعالیت شرکت های تعاونی نظارت های بیشتری انجام دهند.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه در گزارشی از وضعیت واحد های مسکن مهر استان گفت:طرح مسکن مهر استان 88 درصد پیشرفت اجرایی دارد و در تمامی شهرها به غیر از شهرهای سردشت؛ مهاباد و ارومیه تا مهرماه امسال به بهره برداری می رسند.

نصر با بیان اینکه از مجموع 51هزار و 794 واحد در حدود 10 هزار واحد نیمه تمام مانده است افزود: در شهرهای سردشت، مهاباد و ارومیه نیز واحدهای مسکن مهر در 3 ماهه نخست سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اعتبار ، مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار