استاندار آذربایجان غربی از فعال سازی ۸۵۰ تولیدی راکد مانده استان با تامین سرمایه در گردش و حل مشکلات آنان برای تامین اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 23 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعات شب گذشته در نشست روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی آذربایجان غربی بر ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: اصناف و بازاریان به عنوان ملت و عضوی از جامعه با همدلی و همکاری های صمیمانه خود با دولت تدبیر و امید زمینه های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه را فراهم سازند.

سعادت با تاکید بر تغییر نگرش سنتی به ایده‌های نوین در امر کسب و کار گفت: اندیشه‌ها و تفکرات ستنی در همه حوزه ها برای پیشرفت و توسعه جامعه بایستی تغییر نماید تا شاهد رشد و اعتلای جامعه در زمینه های مختلف باشیم.

وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: اصناف و بازاریان استان نقش ارزنده ای در پشتیبانی و حمایت از رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان استان باید در زمینه شناسایی و جذب سرمایه گذاران تلاش کنند، گفت: یکی از مهمترین موارد در جذب سرمایه گذار، ایجاد محیط امن سرمایه گذاری است که در این خصوص نیز ما مسئولان وظیفه داریم و باید به وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه، پیشران توسعه و رونق اقتصادی، تولید است، افزود: 1245 واحد تولیدی صنعتی راکد در استان وجود دارد که این واحدها به دلیل نوسانات اقتصادی با مشکل تامین سرمایه در گردش روبرو و در نهایت دچار رکود شده اند و در حال حاضر در پرداخت تسهیلات دریافتی خود از بانکها با مشکل مواجه هستند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: باید با تدبیر و اتخاذ روش های منطقی، مشکل تامین سرمایه در گردش این واحدها را رفع و آنها را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

سعادت اظهار داشت: با فعال‌سازی 850 واحد تولیدی راکد از این 1245 واحد، می توانیم برای 18 هزار نیروی کار، فرصت شغلی ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید مطالبات بانکها از واحدهای تولیدی راکد به شیوه‌های صحیح و منطقی اخذ شود که یکی از بهترین این روش‌ها، مشارکت بانک ها در تامین سرمایه در گردش این واحدهاست تا این واحدها بتوانند با فعالیت مجدد و بازگشت به چرخه تولید، بدهی و معوقات خود را به بانکها پرداخت کنند.

استاندار آذربایجان غربی سرانه درآمد استان را 43 درصد سرانه کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه درآمد مردم استان امکان پس انداز و سرمایه گذاری برای مردم استان وجود ندارد و این مسئله ضرورت سرمایه‌گذاری دولت و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران از خارج از استان را دو چندان می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال علم کردن پرچم هیچ گروهی نیست، افزود: ما به دنبال کسانی هستیم که می خواهند برای مردم و کشور کار کنند و از افرادی که سیاست های دولت را بپذیرند، استفاده می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این موضوع که دولت نهم و دهم یکی از دولت های ثروتمند بود گفت: تنها در سال 90 درآمد حاصل از فروش نفت 130 میلیارد دلار بود در حالی که در مجموع هشت ساله دوره مدیریتی دولت پیش از آن درآمد حاصله از فروش نفت تنها 120 میلیارد دلار بوده است.

در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و چند تن از روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه های صنفی به ارائه گزارش و بیان مشکلات خود در زمینه‌های مختلف از جمله امور مالیاتی، اقتصادی، بیمه و غیره پرداختند.

در پایان این نشست از چند تن از خانواده‌های شهدای اصناف و همچنین اصناف و بازاریان نمونه با اهدای لوحی قدردانی و تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار