آغاز جشن اردیبهشت تئاتر ایران از مشهد
جشن اردیبهشت تئاتر کشور از مشهد و با اجرای نمایش خیابانی و افتتاحیه خانه عروسک مشهد آغاز می شود درحالیکه بزرگداشت داریوش ارجمند و تقدیر از سه پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی نیز از جمله برنامه‌هاست.
کد خبر: ۲۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 23 April 2015

به گزارش تابناک از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری ضمن بیان برنامه های جشن اردیبهشت تئاتر مشهد اظهارکرد: جشن تئاتراردیبهشت کشور که از4 اردیبهشت مشهد آغاز و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد و اختتامیه آن در تهران می باشد و در واقع آغاز فصل تئاتر درکشور و پایان یکساله فعالیتهای تئاتری می باشد.

سید سعید سرابی افزود: چندسالی است که جشن اردیبهشت تئاترکشور دراستان خراسان رضوی، تبدیل به فرصتی برای اهالی تئاتر استان شده و در این حوزه نیز شهر مشهد از لحاظ کیفیت و کمیت باهیچ شهردیگر کشور قابل مقایسه نیست.

البته وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه ای در عرصه های فرهنگی و هنری هم اشاره کرد که به گفته وی مشکلات مالی درحوزه تئاتر و هنرهای نمایشی  محدود به استان خراسان رضوی نیست  و تئاتر فجر کشور هم در کشور بااین مشکلات مواجه است.

سرابی افزود: افتتاح خانه عروسک در مشهد، معرفي برگزيدگان و منتخبان تئاتر استان در سال 93 ، برگزاري نشست‌هاي تخصصي و برپايي نمايشگاه معرفي توانمندي‌هاي گروه‌هاي نمايشي و البته تقدير از رسانه ها به عنوان حاميان شکل گيري تئاتر به عنوان يک مطالبه مردمي از جمله برنامه هايي است که قرار است در جشن ارديبهشت تئاتر ايران در مشهد اجرا شود.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، امسال جشن اردیبهشت تئاتر مشهد با اجرای خیابانی تئاتر در محوطه پارک ملت و افتتاحیه خانه عروسک مشهد آغاز می شود و درمراسم رسمی بزرگداشت و تقدیر از هنرمند  پیشکسوت تئاتر داریوش ارجمند رسما آغاز می شود و از سه نفراز پیشکسوتان تئاتر استان تجلیل می شود.

بزرگداشت داریوش ارجمند در جشن تئاتری‌ها

همچنین صدرا یوسفی ، سرپرست اداره هنرهای  نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ازاصحاب رسانه خواست برای پروژه تئاتر مرکزی مشهد که پروژه بزرگی است و احتیاج به اعتبارات ملی دارد همکاری کنند و افزود: این پروژه که تاکنون فقط 30 درصد رشد داشته در سایت آبادگران و اراضی زکریا قراردارد و امیدواریم که زودتر به نتیجه برسد.

وی اظهار تاسف کرد: باتوجه به پتانسیل خوب هنرهای نمایشی در استان،آموزشگاههای تخصصی تئاتر در استان کم است و درهمین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاسهای  بازیگری،نویسندگی،کارگردانی را امسال برای اولین بار در مجتمع فرهنگی هنری امام رضاع برگزارکرده که با استقبال خوبی مواجه شدیم که علاقمندان در این کلاسهای هنرهای نمایشی تئاتر را در 5 ترم می آموزند.

کیوان صباغ،رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نرخ فروش بلیط تئاتر گفت: در فروش اینترنتی بلیطها 20 درصد تخفیف هست و قیمت بلیط برای سالن اصلی تئاتر درسال گذشته 15 هزارتومان و برای سالن بهار 12 هزارتومانست که هنوز امسال مصوبه جدید افزایش قیمت بلیط تئاتر تغییر نکرده است.
در ادامه این نشست ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به استقبال خوب مردم مشهد از تئاتر گفت: سال گذشته بیش از ٨٥هزار نفر از تئاترهای مختلف استان بازدید کردند.
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر، نشست‌های علمی با حضور هنرمندان برجسته کشوری از ویژه‌برنامه‌هایی است که در حاشیه مراسم جشن اردیبهشت تئاتر در مشهد برگزار می‌شود.
نبی‌زاده گفت: در سال گذشته بیش از ٧٥نمایش در مشهد و ١٣٠نمایش در سطح استان اجرا شد و تئاتر استان بیش از٤٠٠میلیون تومان فروش داشته است.
وی به برگزاری چهار نمایشگاه تئاتر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انتشار هشت کتاب تخصصی در حوزه تئاتر و فعالیت‌های بسیار زیاد باعث شد تئاتر استان به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار