فرماندار قزوین گفت: برای تأمین آب استان قزوین چاره‌ای جز استفاده از سهم آب سد طالقان نداریم بنابراین احداث شبکه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین باید با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۲۶۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید علی موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل روند افزایشی دمای هوا در سالیان گذشته و همچنین خشکسالی‌های اخیر وضعیت منابع آب استان قزوین مطلوب نیست و سفره آب‌های زیرزمینی با چالش جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه آب الموت‌رود بدون کوچکترین کنترل از استان خارج شده و به هدر می‌رود افزود: یکی از راهکارهای ایستادگی در برابر مشکلات کم آب و حفظ منابع آبی استان قزوین استفاده از منابع آب تجدیدپذیر است که در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود.

فرماندار قزوین با بیان اینکه سهم آب استان قزوین از سد طالقان باید به صورت کامل اختصاص یابد تصریح کرد: سهم آب استان قزوین از سد طالقان 297 میلیون متر مکعب است که از این مقدار تنها 100 تا 200 میلیون متر مکعب اختصاص می‌یابد.

موسوی تأسیس زیرساخت‌های انتقال آب سد طالقان را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید به سرعت روند احداث خط انتقال آب سد طالقان به استان قزوین پیگیری و تسریع شود تا بتوانیم آب شرب مناسب برای جمعیت 450 هزار نفری شهر قزوین و روستاهای اطراف را تأمین کنیم.

فرماندار قزوین با تأکید بر ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای این کار از نهادهای اجرایی خواست تا موضوعات و پروژه‌های مربوط به حوزه آب را در اولویت قرار دهند و پروژه‌های خود را برای جذب و تخصیص اعتبار معرفی کنند.

وی با اشاره به افزایش 50 میلیون متر مکعبی سهم آب قزوین از سد طالقان تأکید کرد: آب سد طالقان باید به صورت عادلانه در بخش شرب و کشاورزی تقسیم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار