کد خبر: ۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 22 April 2015
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: صید غیرمجاز آبزیان طی فروردین‌ماه امسال در استان 374 قطعه بوده‌ است.
خبرگزاری فارس: کشف 374 قطعه صید غیرمجاز آبزیان در مازندران

مسلم آهنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با اشاره به اینکه تعداد شکار غیرمجاز پرنده در فروردین‎ماه امسال در مازندران، 11 مورد بوده‌ است، اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان شش قبضه سلاح غیرمجاز و 38 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تعداد شکار غیرمجاز پستانداران در فروردین‌ماه امسال 23 مورد بود، افزود: همچنین صید غیرمجاز آبزیان نیز طی این مدت 374 قطعه بوده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه 17 پرنده نیز به‌صورت زنده از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد،‌ اظهار داشت: نگهداری، خرید و فروش گونه‌های وحش به‌صورت زنده و غیرزنده 12 مورد بود و همچنین 673 مورد ادوات شکار از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

این مسئول اضافه کرد: 27 مورد آلودگی محیط‌زیست از جمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد که پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

آهنگری با اعلام اینکه طی این مدت 16 مورد تخریب محیط‌زیست گزارش شد، بیان کرد: دو مورد حریق در استان داشتیم که مربوط به میانکاله بهشهر بود.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست بر عهده تک‌تک افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محیط‌زیست متعلق به همه مردم است، انتظار داریم مردم همکاری بیشتری با محیطزیست داشته ‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس،فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران متذکر شد: در صورت مشاهده شکار به‌صورت جدی با شکارچیان برخورد می‌شود و اسلحه آنان ضبط و شکارچیان نیز به لحاظ قانونی و کیفری مجازات می‌شوند.

این مسئول در پایان گفت: هموطنان در صورت داشتن پیشنهاد، انتقاد و مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مراتب را از طریق سامانه ثبت تخلفات زیست‌محیطی 1540 اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، اطلاع‌رسانی کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار