معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: بزرگترین و مدرن ترین شبکه آبیاری کشور به طول یک هزار و 200 کیلومتر به منظور احیای کشاورزی این استان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی افزود: این شبکه حدود 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را که حدود 30 هزار کشاورز از طریق آن امرار معاش می کنند را تحت پوشش خود قرار می دهد.
وی اضافه کرد: سالانه بیش از 100 تا 200 میلیون متر مکعب آب از طریق سد طالقان به استان قزوین اختصاص داده می شود تا در زمینه کشاورزی بین بهره برداران توزیع شود.
وی ادامه داد: سهم سالانه استان قزوین از آب سد طالقان 297 میلیون متر مکعب است که 60 میلیون متر مکعب آن به آب شرب و مابقی هم به کشاورزی اختصاص داده می شود.
به گفته حبیبی، به دلیل بارش های کم و خشکسالی های چند سال گذشته در سقف تخصیصی آب این سد به جز یک یا دو سال، آب کامل اختصاص داده نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در پایان افزود: موضوع انتقال آب قزوین به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده تا جایی که طی سال های گذشته با موضوع جدی و بحران کم آبی نیز مواجه شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار