استاندار ایلام در گفتگو با تابناک ایلام؛
استاندار ایلام در سفر یکروزه به شهرستان دهلران از طرحهای مهم حوزه آب وکشاورزی این شهرستان بازدید به عمل آورد ،مروارید در گفتگو با خبرنگار ما از اجرای دو طرح مهم در حوزه نفت وگاز در شهرستان مرزی دهلران خبرداد.
کد خبر: ۲۶۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 21 July 2016
استاندار ایلام صبح امروز به اتفاق جمعی از مدیران اجرایی استان در سفری چندساعته به شهرستان مرزی دهلران ،از طرحهای حوزه آب و همچنین مرز چیلات این شهرستان بازدید بعمل آورد.

محمدرضا مروارید در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهار کرد:امروز بمنظور بررسی وضعیت  طرحهای در دست اجرا وپروژه های عمرانی سطح شهرستان دهلران بازدید یکروزه ای از این شهرستان داشتیم که الحمدلله این پروژه ها از وضعیت قابل قبول وپیشرفت خوبی برخوردار هستند.

استاندار ایلام گفت:خوشبختانه در شهرستان دهلران پروژه های ملی بسیار خوبی در حوزه آب وخاک وهمچنین کشاورزی ،نیرو وراهسازی در دستور کار قرار گرفته است ،وبا بهره برداری از این پروژها می توان چشم انداز بسیار روشنی برای رونق این شهرستان وبهبود شاخص های توسعه ای آن متصور بود.

مروارید به دانشکده کشاورزی دهلران بعنوان یک پروژه آموزشی مهم دراین شهرستان اشاره کرد وگفت:دانشکده کشاورزی شهرستان دهلران یکی از مهمترین پروژه هایی است که حدودا از 10سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز ولی بدلیل عدم تخصیص اعتبار به حال خود رها شد ،اما خوشبختانه با نگاه ویژه ای که دولت به این طرح مهم داشت در سفر هیات دولت به استان ایلام در ردیف مصوبات هیات دولت قرار گرفت .

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه افزود: پس از تصویب در  هیات دولت ،ادامه عملیات اجرایی این پروژه بطور جدی دردستور کار مسئولین ارشد استان قرار گرفت وتاکنون نیز برای آن  اعتباری بالغ بر 800میلیارد ریال هزینه شده است،پیش بینی می شود با تخصیص 20میلیارد ریال اعتبار  در سال 95،این پروژه تکمیل و تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد و انشااله در سال آینده شاهد پذیرش دانشجو دراین دانشکده خواهیم بود.

مروارید با اشاره به طرح بزرگ آبیاری اراضی دشت اکبر تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین پروژه های دولت در شهرستان دهلران که در دست اجراست ،طرح آبیاری اراضی دشت اکبراست ،با اجرای این طرح که آب آن از طریق سد دویرج تامین می شود بیش از 8هزار هکتار از اراضی این دشت تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام تصریح کرد:در فاز اول طرح آبیاری اراضی دشت اکبر با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 400میلیارد ریال ،میزان 4هزار هکتار از اراضی این دشت آبیاری خواهند شد ،اجرای این طرح از سرعت وپیشرفت قابل قبولی برخورداراست که به گفته پیمانکارپروژه،شش ماه قبل از قرارداد به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس مروارید در پایان این گفتگو به طرحهای دردست اجرا در حوزه نفت وگاز پرداخت وگفت: در حوزه نفت وگاز نیز ،دو پروژه مهم شامل واحد پتروشیمی وپالایشگاه ان جی ال 3100برای این شهرستان پیش بینی شده است که با اجرای این دو طرح مهم، شاهد رونق اقتصادی واشتغالزایی بسیار خوبی در سطح این شهرستان خواهیم بود،دولت یازدهم مصمم است با بالفعل نمودن ظرفیتهای اقتصادی مهم این شهرستان زمینه رشد وشکوفایی وتوسعه همه جانبه آن را فراهم آورد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار