دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی:
تابناک: دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه نظارت کافی بر فعالیت هیات های مذهبی صورت نمی گیرد دعوت از سید حسن آقامیری برای سخنرانی در شهر اراک را اقداماتی نادرست خواند.
کد خبر: ۲۶۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 21 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام رضا تاج آباد دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی در مصاحبه با خبرنگار تابناک مرکزی مبنی بر سخنرانی سید حسن آقا میری در اراک اظهار داشت: اشکلات و انحراف هایی در سخنرانی هایی سید حسن آقامیری وجود دارد که باید اصلاح و رفع شود.

وی ادامه داد: به هیات های مذهبی استان مرکزی توصیه می کنم از انتخاب چنین افرادی برای سخنرانی خودداری کنند و این کار اشتباه را مرتکب نشوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی هیات علمداران بنی الزهرا را خارج از لیست هیئت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این هیات مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی دارد و باید دستگاه مربوط بر روی فعالیت این هیات نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام تاج آباد در پایان سخنان خود گفت: مردم و روحانیان می توانند با طرح سوال های علمی و منطقی از سید حسن آقامیری در خصوص شبهات مطرح شده در سخنرانی هایش نسبت به رفع شبهات اقدام کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
آنقدر در این سالیان شبهه در ذهن من جاگرفت که چند سالی است در هیچ هیات مذهبی شرکت نمی کنم و فقط به واجبات بسنده می کنم
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
با سلام :

به نظر بنده روحانیون محترم باید به فکر اتحاد بین هیت های مذهبی باشند نه اینکه ........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
از صدر اسلام تاکنون دو طریقه، دو خط بوده است: یک خط خط اشخاص راحت طلب که تمام همتشان به این است که یک طعمه ای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آنهایی که مسلمان بودند می کردند، اما مقدم بر هر چیزی در نظر آنها راحت طلبی بود. در صدر اسلام از این اشخاص بودند. وقتی که حضرت سیدالشهدا –سلام الله علیه- می خواستند مسافرت کنند به این سفر عظیم بعضی از اینها نصیحت می کردند که برای چه، شما اینجا هستید، مامونید و حاصل، بنشینید و بخورید و بخوابید. و از همانها بعضی قماش بودند که اشکال می کردند که یک قدرت بزرگی را در مقابلش چرا یک عده کمی قیام می کنند. این در طول تاریخ تا حالا بوده است. از اول نهضت اسلامی ما شاهد اشخاصی که به این وضع بوده اند، راحت را بر چیزی مقدم می داشته اند، تکلیف را این می دانسته اند که نمازی بخوانند و روزه ای بگیرند و بنشینند در منزلشان ذکری بگویند و فکری بکنند و چنانچه یک اشخاص انحرافی هم باشند غیبت بکنند، بروند عبادتشان را بکنند و بنشینند و در مجالسشان غیبت بکنند، تهمت بزنند، ]بوده ایم[. این یک راه بود که یک دسته‌ای از مردم داشتند که تمام آمال آنها این بود که آدم اینجا این چند روزی که هست خوب استراحت بکند و بنشیند در خانه اش عبادت بکند. اسلام را خلاصه کرده بودند در عبادات؛ مثلاً نماز و روزه و امثال اینها. برای اسلام هم غیر از این ، خیلی، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشی قائل بودند. همان باید در منزلها بنشینند و نگاه کنند و به دیگران اشکال کنند.
در آن وقتی که اول نهضت بود، یک شخص سرشناس از این اشخاص گفته بود که ایرانیها دیوانه شده اند! قیام در مقابل محمدرضا را و ایستادگی در مقابل ظلم را با تعبیر دیوانگی، یکی از این اشخاص سرشناس معرفی کردند. آن کاسب یا تاجری که در منزل او بود و از او شنید این را گفته بود که آقا بعضی از این مردم کذا و کذا هستند و اینها بعضیشان هم شهید شده اند. آن آقای سرشناس گفته بود این هم از خریتشان بوده است! آدم که نمی رود در توی خیابان مقابل مسلسل بایستد! و همان آقای سرشناس پرونده اش از ساواک بیرون آمده و آن وقتی که جوانهای ما در خیابان کشته می شدند، انگشتر برای سلامت محمدرضا فرستاده بود. یک دسته این طورند که حضرت امیر –سلام الله علیه- از اینها تعبیر می کند که اینها همّشان علف است؛ مثل حیواناتی که همّشان این است که شکمشان سیر بشود، شهواتشان را بر همه چیز مقدم می دارند؛ نماز هم می خوانند و روزه هم می گیرند و عبادات شرعی را هم بجا می آورند، لکن اینطور است وضع تفکر که انسان نباید خودش را در معرض یک خطری، در معرض یک چیزی قرار بدهد و این کاری که این ملت شریف اسلام کردند، این کار یک کار جنون آمیز بوده است!
یک دسته دیگر هم انبیا بوده اند و اولیای بزرگ. آن هم یک مکتبی بود و یک خطی بود؛ تمام عمرشان را صرف می کردند در اینکه با ظلمها و با چیزهایی که د رممالک دنیا واقع می شود، همّشان را اینها صرف می کردند در مقابله با اینها. کسی که تاریخ انبیا را دیده باشد و تاریخ اسلام را دیده باشد و تاریخ زندگی حضرت رسول –سلام الله علیه- را و ائمه اطهار و اصحاب رسول الله را دیده باشد می بیند که اینها از اولی که این رسالت به او محول شد تا آن وقتی که در بستر مرگ خوابیده بود یا شهادت، بین این بستر و آن بعثت، تمام فعالیت بوده ، جنگ بوده، دفاع بود. و کسی که زندگی امیرالمومنین –سلام الله علیه- را مشاهده کند نیز ]می بیند[ همین صور بوده؛ جهاد در راه خدا و جهاد در راه احکام خدا بوده است. و سایر ائمه –علیهم السلام- البته آن که از همه بارزتر و معروفتر است سیدالشهدا –سلام الله علیه- است. اگر وضع تفکر سیدالشهدا –سلام الله علیه- مثل بعض مقدسین زمان خودش بود، آنها طرحشان این بود که بمانند همان در جوار حضرت رسول –سلام الله علیه- و عبادت کنند. اگر وضع تفکر مولا هم این طور بود، کربلایی پیش نمی آمد؛ یک راحت طلبی بود و کناره گیری از جامعه و دعا و ذکر بود، لکن وضع تفکر جور دیگری بود. چنانچه ائمه ما –علیهم السلام- سازش می کردند با اهل ظلم و ستم، احتراماتشان بسیار زیاد بود، خلفا حاضر بودند که آنها را هر جور احترام می خواهند بکنند که آنها دست از دعوتشان بردارند. حضرت موسی بن جعفر همین طور من باب اتفاق نبود که چندین سال در حبس به سر برد و تبعید بعض ائمه و احضار از مدینه، بردنشان به محل خلیفه، همچو نبود که اینها یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و درسی بخوانند و درسی بگویند و مطالعه ای بکنند و عبادت خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر طرز افکار آنها هم این بود، این مذهب یک مذهبی که در مقابل ظلم در طول تاریخ واقع شده است نبود. این دو رشته از اول خلقت تا حالا بوده است؛ رشته تعهد به اسلام و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و دیکتاتوری و قدرتهای شیطانی و سازش.
من در طول این نهضت اشخاصی را ]دیدم[ بسیار هم مردم نمازخوان و ملا و معتبرو اینها ]بودند[ لکن در همان یورش اول که سازمان امنیت برد و یک دسته ای را اذیت کرد و زد، راحت طلبی را برداشتند و انتخاب کردند و كنار نشستند؛ یعنی موافقت کردند با این دستگاه. این دسته ای که خودشان را از اول مهیا کردند برای مقابله؛ مقابله با ظلم، این دسته از اول توجه به این معنا داشتند که این مقابله زحمت دارد، این مقابله شهادت دارد، این مقابله حبس دارد. اینها در حبس هم بعضیشان می رفتند و آن زجرها را می کشیدند، قدمشان که از حبس بیرون می آمد می رفتند باز سراغ مقابله؛ برای اینکه این یک مکتبی بود و یک خطی بود؛ خطی که ترسیمش را انبیا از صدر عالم کرده اند؛ آن انبیایی که د رآتش سوزاندند آنها را و اره کردند آنها را و آنها اگر می خواستند که آن خط خودشان را منحرف کنند خیلی هم محترم بودند. این آقایانی که در این مسائل وارد بودند، متوجه این معنا بودند که در زمان محمدرضا معلوم بود که هرکس هر عملی بکند، هر حرفی بزند، این در حبس است و در شکنجه است و در کذا؛ لکن اینها حبس را می رفتند، شکنجه را می دیدند، بیرون می آمدند و باز همان پست را اداره می کردند.
ما نباید این تصور را بکنیم که این ابرقدرتها از ما دست برداشته اند. ملتی كه می‌خواهد آزاده باشد و می خواهد زنده باشد و می خواهد مستقل باشد و نوکر نباشد، وابسته نباشد و می خواهد آزاد باشد و تحت سلطه نباشد، این ملت باید مهیا باشد برای همه چیز. اگر راحت طلبی را می خواهد ملت، از زمان محمدرضا بهتر از همه این بود که ظهر بیایند نماز بخوانند با امام جماعتشان و امام جماعت برود سر کارش و شما بروید سراغ کسبتان. راحت طلبی این را اقتضا می کرد، حالا هم باز همان رژیم بود و همان بساط بود و شما هم نانتان را می خوردید و آبتان را می خوردید و شمیرانتان را هم می رفتید و کارهای عادیتان را انجام می دادید، لکن تکلیف هم این است؟ د رمقابل خدا هم می شود انسان عذر بیخودی بتراشد؟ فرضاً که حالا کسی عذر تراشید با اینکه خوب ما دیدیم که وقتی وارد بودیم در این امور، از همه اطراف کشورهای وابسته به آمریکا و شوروی و افراد وابسته به اینها از داخل و خارج مزاحمت ایجاد می کنند، می کشند افراد را، بمب می گذارند و چه می‌کنند، ، هجوم می کنند و وارد كشور می شوند، خوب تکلیف چیست؟ تکلیف این است که حالا ما رها کنیم آن طریقه اسلام را و آن طریقه انبیا را و راحت طلبی را انتخاب کنیم و چند روز ادامه زندگی حیوانی بدهیم؟! با حیوانات فرق نداشته باشیم؟! حیوانات هم "ان من شیء الّا یُسَبّح بحمده"؛ آنها هم ذکر و تسبیح دارند، لکن همّشان علفشان است. انسان هم باید این طوری باشد که همّش علفش باشد و هرچه ذلّت و خواری است تن به آن بدهد؟ برای اینکه چند روز زندگی مرفّه بکند؟!
این زندگی ای است که بعضی انتخاب کرده اند برای خودشان و آن وقت این جوانهای ما که در جبهه و پشت جبهه مشغول به فعالیت هستند و این جهاد سازندگی که شما آقایان از اجزای آن هستید، روز و شب خودتان را برای این ملت صرف می کنی، آنها کنار بنشینند و بگویند که اینها مجنون شده‌اند! کنار بنشینند و اعلامیه بدهند، روشنفکرشان صحبت کند و محکوم کند! خوب، در مقابل رفقای خودشان البته می نشینند و حرفهایی می زنند، برای خودشان هم تکلیف شرعی درست کند؟! خدا را هم می شود اغفال کرد –نعوذ بالله؟! فرضاً من و شما را اغفال کنند، این جنایاتی که الان امروز در کشور ما واقع می شود،این جنایات را صحه بر آن می گذارند یا مخالف هستند؟ اگر صحه می گذارند و امثال اینهایی که شهید شدند آنها را مستحق می دانند از برای قتل و از برای شهادت، پیش ما –فرضاً- گفتند که فلان آدم، آدم فاسدی بود و باید از بین برود، اما پیش خدا هم می شود این طور صحبت کرد؟ اینهایی که خدا را قبول دارند و اینها را محکوم نمی کنند، جواب خدا را چه می دهند؟ و آنهایی که نشسته اند در کمین و این جوانها و کودکهای ما را بازی می دهند و می فرستند د رخیابانها به خرابکاری یا بازی می دهند و یک بمب دستشان می دهند، یک دختر، یک پسر بمب را دستش می دهند: برو بگذار کجا، اینهایی که در آن کنارها نشسته اند، انسانند اینها؟ یا سبعهایی هستند که خودشان جرات بیرون آمدن نمی کنندو اطفال مردم را می فرستند و خرابکاری می کنند؟ اینها گمان می کنند که ملت ما برای خاطر فلان شخص و فلان شخص قیام کرده است؟
شما کاری بکنید که اولیای عظام خدا را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که خدا را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که اولیای عظام را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که مذهب تشیع را از صحنه خارج کنید! والا مذهب تشیع و مذاهب اسلامی این مسائل را دیده اند. مذهب خون و شمشیر است مذهب تشیع ،و این تا آخر هست. منتها یک وقت وسایل فراهم نبوده برای بعضیها، لکن درصدد بودند که بشود و یک وقت هم وسایل فراهم شد و شد. حالایی که همچو قیام مردانه بزرگی رخ داده است. و اینطور ملت ما برای همه چیز ایستاده است، حالا شما می توانید با یک بمب و با کشتن یک شخصیت –ولو هرچه شخصیت بزرگی باشد- می توانید ملت را هم از صحنه خارج کنید؟ یا اینکه ملت فریادش بیشتر می شود و مشتش گره بیشتر پیدا می کند و عزمش جزمتر می شود؟ شما باید این "الله اکبر" ها را از مردم بگیرید!


من ک در سطح شهر چند جا اطلاعیه رو دیدم آقای جبهه فرهنگی اگر مشکل داشت خوب زودتر ب این بنده خداها میگفتی.
جوابیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
بدخواهان و مستکبران سعی دارند تا اسلامی را به جهانیان معرفی کنند که یا اسلام متحجر یا اسلام بی خاصیت لیبرالی باشد ، در حالی که اسلام واقعی و ناب مورد نظر نظام اسلامی دارای مفاهیم والا ، عمیق و روشن از انسان ، خدا ،جهان آینده و نیازهای مادی و معنوی بشریت است. (مقام معظم رهبری حفظه ا...)
احتراما پیرو نظریه آقای رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی درباره سخنرانی سید حسن آقا میری در هیات علمدار بنی الزهرا س مطالبی در چند بخش توضیح و گلایه و سوال انتقاد و پیشنهاد تقدیم میداریم.علمداران بنی الزهرا س
ابتدا اینکه سخنران دعوت شده مذکور درسال اخیر در مجموعه ها و کنگره های مذهبی شهر اراک حضور داشته و سخنرانی نموده اند و این حساسیت واظهار نظر جبهه فرهنگی را درپی نداشته است و این جای بسی تامل وسوال را دارد؟؟؟؟
با توجه ب اینکه یک هفته قبل از برگزاری مطابق معمول از طریق فضاهای مجازی و نصب استند درسطح شهر و میادین پر تردد اطلاع رسانی عمومی شده جناب تاج آبادی ، متولی محترم فرهنگی شهر اراک ،گلایه ما اینکه چرا این تذکر دلسوزانه و پدرانه و البته خالی از هرگونه نیت سوء را زودتر گوشزد و امر نفرمودید تا نسبت به جایگزینی سخنران و یا شاید استفاده از نفس گرم خودتان البته بدون هزینه جهت زینت بخشی مراسم بزرگداشت عموی گرامی پیغمبر اسلام و حضرت عبدالعظيم حسنی استفاده نماییم.
سوال اینکه با توجه ب بیانات مقام معظم رهبری حفظه ا... مبنی براینکه معرفی جلوه های مردم سالاری کشور و اجتماعات عظیم مردمی یکی از وظایف سفیران فرهنگی می باشد و با تاکید معظم له بر اینکه جلوه های دینی یکی دیگر از واقعیات مهم کشور است و حضور عاشقانه قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم مذهبی اعم از جلسات قرآن ، دعا و عزاداریها یک رویداد بزرگ در کشور است که باید با هنرمندی و مستندسازی به مردم دنیا نشان داده شود.

آیا هیات علمداران بنی الزهرا س از بزرگترین اجتماعات مذهبی استان و حتی کشور در دهه اخیر نبوده؟؟؟
آیا هر اجتماع این هیات معظم ب فرموده امام خامنه ای در قالب دعا و قرآن و عزاداری آمیخته با هنرمندی مثل هنر شبیه خوانی و...نبوده؟؟؟؟
آیا جوانان این مجموعه کامل اکثریت را تشکیل می دهند و مخاطب خاص رهبر انقلاب هستند بدون هیچ گونه توقع و عاشقانه و با تامین هزینه های مردمی اقدام ب برگزاری این مراسمات با شکوه ننموده اند؟؟؟

انتقاد اینکه جبهه محترم فرهنگی باتوجه ب اینکه در دهه اول محرم هیات علمداران بنی الزهرا یکی از پر استقبالترین مراسم عزاداری را در شهر (نه در مرکز شهر) با حضور مادحین کشوری را برپا میکند و قشرهای مختلف دولتی و عمومی حضور بهم میرسانند چرا شما تا بحال حتی برای دقایقی قدم روی چشم خادمان این هیات نگذارده اید؟کجایید ؟؟؟
دومین انتقاد اینکه دبیر محترم که یکی از وظایف آن جبهه محترم ایجاد وحدت و همدلی بین هیئات محترم مذهبی است ، در زمان انتخابات شورای هیئات مذهبی که با سراسر کشور برگزار میشود و عده ای با رای اکثریت انتخاب میشوند بعد از بروز اختلاف با زیر پا گذاشتن قوانین علی البدل ب مدت یکسال شورایی انتصابی ن انتخابی اکثریت آرا مسئولیت سنگین شوراها را به عهده میگیرند که این شورا با توجه به عدم تجربه کافی و تعامل با هیاتهای بدون کسوت و تجربه اقدام ب برگزار مراسماتی بنماید که نتیجه ای جز درگیری در روز شهادت امام رضا ع وبی احترامی ب نیروی انتظامی و زیر سوال بردن شخصیت هیاتهای اراک را نداشته و بعد از یکسال دوباره شورا ب دلیل نامعلوم عزل و شورای جدید با انتخابات البته باز هم با تخلف انجام میشود و.......کجایید؟؟؟؟

سومین انتقاد اینکه وقتی درسال 88 همراه با جریان فتنه وقتی که آشوبگران و فتنه جویان در ظهر عاشورا و شب شام غریبان اقدام ب ایجاد وحشت و آشوبگری کردند و جوانان علمداران بنی الزهرا س با همکاری نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان عج اقدام ب سرکوب آشوبگران و حفظ نوامیس وحشت زده مردم در حلقه مردانگی و علمداری نمودند و مردانه جلو ضربات آشوبگران ایستادند شما کجا بودید واقعا؟؟؟


عزیزم کجایید؟؟فرهنگی کجایید؟؟؟دقیقا کجایید؟؟؟
و هزاران انتقاد که برا هرکدام ی پیشنهاد سازنده در صورت درخواست رسمی آن جبهه محترم مشتاق ب ارایه هستیم.
و پیشنهاد اینکه جایی هم برای واقع گرایی بگذاریم.
برنامه ریزی ، طراحی سیستماتیک ، ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز و فراهم نمودن امکانات و... همه و همه وقتی فعال می شود که یک نفر وارد گود شود و آستین همت بالا بزند.
گاهی نیز همت همین افراد است که نمی گذارد این جور گودها تبدیل ب چاه شود... به هر حال در بحث توزیع فرهنگی بخواهی از این گودها و چاهها وجود دارد و از باقی موارد خبری نیست !بیایید ننشینیم آستین ها را کلا قیچی کنیم که هیچ وقت پایین نیاید !!!!!خدا چنین آستین و دستانی را برای اسلام و مسلمین زیادشان کند. !

و در آخر با سخنی زیبا از صادق آل محمد تمسک میجوییم ب محبت و ولایت امیرالمومنین ع باشد که در کنار هم خانواده بزرگ و محکم فرهنگی و مذهبی شهرمان را یاری کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام خسته نباشید ب نظر من طبق فرمایش آقای تاج آباد ی جلسه بزارن و سید حسن آقا میری رو دعوت کنن وشبهات رو از طریق جبهه فرهنگی در ملع عام مطرح کنن.البته اگه جناب تاج آبا د توان مباحثه با سید حسن رو داشته باشه.!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
باسلام جناب آقای تاج آباد شما ک دلت برا فرهنگ و جبهه فرهنگی میسوزه چرا دهه محرم تشریف میبرید سرآسیاب دولاب تهران منبر و شهر رو از نفس گرمتون محروم میکنید.
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
واقعا متاسفم برای دبیر جبهه فرهنگی كه فقط مصاحبه كردن رو بلده.ما سالی ٣ یا ۴بار هیات میریم اونم صرفا هیات علمداران بنی الزهرا كه واقعا پرچم این شهر دست این عزیزانه و پرچم امام حسین رو نگه داشتن.متاسف از این نظر كه عده ای با سیاست(یكی باشه یكی نباشه) و با به دست داشتن تریبون بیاد و پشت سر مومن خدا هرچند غافل!!! حرف بزنه.در صورتی كه این سید خیلی هارو به زندگی امیدوار كرده.دوستان تو صفحات مجازی منتسب به اقای اقامیر لطف و ارادت مردم رو میبینم.و تا زمانی كه خود ائمه نخوان مهر كسی به دل كس دیگه نخواهد نشست.متاسف برای مسئولین چون این اقا كه فقط حرف زدن رو سرلوحه كار خودشون قرار دادن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار