کد خبر: ۲۶۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 21 July 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد ، ایرج موفق ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی در شهرستان نظرآباد اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن بسترهای حضور سرمایه‌گذاران خارجی امروز شاهد رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان بوده و توانسته‌ایم در این راستا رتبه دوم سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که باید با فراهم کردن بسترهای لازم این مهم بیش از گذشته ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز دارای 3500 واحد صنعتی و تولیدی است که سهم مهمی را در توسعه صنایع و اقتصاد دارد.

موفق تأکید کرد: این 3500 واحد صنعتی دارای مجوز هستند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

*صدور مجوز برای تاسیس بیش از 2000 طرح جدید در البرز

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون مجوز 2 هزار و 750 طرح جدید در این استات صادر شده است افزود: تلاش می‌شود تا با توسعه صنایع به اهداف مورد نظر در زمینه توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز گفت: هم اکنون 17 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان ایجاد شده است که براساس آمار موجود 9 پروژه از این طرح‌ها به بخش صنعت مربرط است.

موفق در ادامه سخنان خود بر رفع معضلات و مشکلات واحدهای صنعتی در استان البرز تأکید کرد و افزود: رفع دغدغه‌های صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و ساماندهی این صنایع یکی از مهمترین اولویت‌هایی است به جد پیگیر آن هستیم.

وی بررسی مشکلات واحدهای نیمه فعال و غیرفعال را نیز مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای اینکه به سمت توسعه اقتصادی ومقاومت اقتصادی پیش برویم باید واحدهای نیمه فعال و غیرفعال را در این استان شناسایی کرده و با رفع مشکلات این واحدها آنان را به سمت چرخه فعالیت و تولید سوق دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه سخنان خود به سه واحد از صنایع پیشرفته در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه سرمایه‌گذاری این سه واحد در شهرستان نظرآباد بالغ بر 41 و نیم میلیون یورو است که زمینه اشتغال در فاز نخست این پروژه‌ها برای حدود 400 نفر فراهم شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار