کد خبر: ۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 22 April 2015

 به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در بیست و چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از کشف 14 تن سنگدان غیرمجاز مرغ در واحد تولیدی همبرگر دریکی از شهرستان های استان  و معرفی واحد مربوطه به مراجع قضایی خبر داد.

دکتر امیرحسین بهداد  اظهار داشت: سال گذشته برای نهایی کردن کد رهگیری گوشت مرغ به شکل کاملا موفقی عمل کرده و اولین استانی بودیم که اقدام به درج کد رهگیری مرغ کردیم و هموطنان عزیز برای آگاهی از واحدی تولیدی ، تاریخ تولید و کشتارگاه مرغ می توانند کد رهگیری موجود بر روی مرغ را به شماره 30008309 ارسال نمایند.

وی با اشاره به ارائه طرح عملیاتی ممنوعیت کشتار و عرضه مرغ بالای یک هزار و 800 گرمی یادآور شد: پس از بررسی‌های صورت گرفته اجرای این طرح در سازمان دامپزشکی کشور از الزام‌آوری به بحث‌های ترویجی تبدیل شد؛ به هرحال با توجه به اینکه بسترسازی‌ و زیرساخت های لازم  این طرح در استان  فراهم است آمادگی صد در صدی برای اجرای طرح  فوق در صورت تصویب در کارگروه استانی را داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بر فرهنگ سازی استفاده از مرغ های زیر 1800 گرم در میان مردم تاکید کرد و افزود: برای اجرایی شدن بایستی مزایا ی مرغ های زیر 1800 گرم و معایب مرغ های بالای 1800 گرمی میان مردم اطلاع رسانی لازم از طریق صدا و سیما و فضای های مجازی انجام شود.

بهداد خاطرنشان کرد: در 7 کشتارگاه استان دستگاه سورتینگ نصب شده و تلاش مان بر نصب دستگاههای سوتینگ در تمامی کشتارگاههای استان می باشد و باید مردم را متقاعد کنیم در وزن‌های استاندارد مرغ خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در طرح تشدید نظارت بر سنگدان و جگر مرغ برای مطالعه باقیمانده سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها، در کل کشور 400 تن مواد غیرمجاز کشف و معدوم‌سازی شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این میزان 46.7 تن بود که در یکی از بازرسی‌های استان 14 تن سنگدان مرغ غیرمجاز در یک واحد تولیدی همبرگر در یکی از شهرستان های استان کشف شد و به مراجع قضایی معرفی گردید.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی ساماندهی شیر را نیز از دی ماه 93 تشکیل داده ا یم و در جهت ساماندهی و کنترل بهتر و بیشتر کیفیت و سلامت شیر درخواست ایجاد و تشکیل آزمایشگاه سیار تشخیص شیر سالم در استان را داده ایم .

وی از کارگروه تخصیص  اعتباری برای آموزش، ترویج و ارتقاء آگاهی مردم بویژه روستائیان در موارد مربوط به بحث‌های سلامت و امنیت غذایی خواستار شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در جهت جایگاه بخشی به دامپزشکی بر لزوم اصلاح و بازبینی سند تدبیر و توسعه استان  تاکید کرد و گفت: نقش دامپزشکی در سند تدبیر و توسعه استان در حد صفر است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار