عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز
عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز تصریح کرد: فرد دیگری نیز که برای عضویت در هیأت داوران انتخاب شده است، مورد اعتراض بسیاری از فعالان رسانه‌ای استان قرار دارد، چرا که معتقدند توانایی وی در سطح پایین بوده و نشریه‌ای که در سطح استان منتشر می‌کند، به واسطه ضعف در فکر و محتوا جزو ضعیف‌ترین رسانه‌های استان است.
کد خبر: ۲۶۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 18 July 2016

طی روزهای اخیر و به دنبال اعلام اسامی نفرات عضو هیأت داوران جشنواره مطبوعات و رسانه استان البرز، اعتراضات گسترده‌ای به ترکیب این هیأت در میان اصحاب رسانه استان مطرح شده است.
برخی از خبرنگاران فعال استان و همچنین تعدادی از رسانه‌ها به صورت رسمی از حضور در این جشنواره انصراف داده و اعلام کرده‌اند که ترکیب هیأت داوران را برای ارزیابی و ارزش‌گذاری مطالب و آثار ارسالی را دارای صلاحیت کافی نمی‌دانند.
روز گذشته نیز معاون مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز در گفت‌وگویی به صراحت اعلام کرد که انتقادهای اصحاب رسانه به ترکیب هیأت داوران جشنواره مطبوعات این استان را بحق می‌دانم و باید در ترکیب این هیأت بازنگری صورت گیرد.
منصور جمشیدی تاکید کرد: ما نیز با نظر منتقدان به ترکیب این هیأت موافق بوده و معتقدیم که باید در انتخاب این افراد بازنگری صورت گیرد. پرسش این است که خانه مطبوعات چرا باید با اینگونه کارها خود را دچار حاشیه‌سازی کند، انتخاب فردی که در میان اهالی رسانه از نظر توانایی حرفه‌ای از مقبولیت برخوردار نیست، چه توجیه منطقی می‌تواند داشته باشد. انتخاب فردی که بیشتر در حوزه بازیابی در مطبوعات فعال بوده به عنوان داور جشنواره مطبوعات، به غیر از ایجاد حاشیه و لطمه‌زدن به جایگاه خانه مطبوعات نتیجه دیگری ندارد.
امروز نیز مهدی عسگری یکی از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در گفت‌وگویی با اظهار داشت: متاسفانه افرادی به عنوان داور برای جشنواره مطبوعات استان البرز انتخاب شده‌اند که صلاحیت کافی و همچنین توان علمی کافی و حتی وقت و حوصله مطالعه، بررسی و ارزش‌گذاری مطالب و گزارش‌های خبرنگاران خبره و آگاه و پیشکسوت این استان را ندارد.
وی افزود: در استان البرز چهره‌های شاخص روزنامه‌نگاری، تحصیل‌کردگان این حوزه و افراد باسابقه و دارای سبک حضور و فعالیت دارند که نمی‌توان آثار آنها را در اختیار هیأتی برای بررسی و ارزشیابی قرار داد که هرگز توانایی بالاتری از این افراد ندارند.
عضو خانه مطبوعات استان البرز تصریح کرد: از سوی دیگر امسال برای نخستین‌بار بود که برگزاری مراسم مهمی مانند جشنواره مطبوعات و رسانه بر عهده خانه مطبوعات قرار گرفت و انتظار این است که این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.
عسگری گفت: سال‌های قبل که مدیریت برگزاری جشنواره بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز قرار داشت، عده‌ای از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان البرز به نحوه برگزاری مراسم انتقادهای به حقی داشتند و ما می‌گفتیم اگر متولی برگزاری جشنواره مطبوعات، خانه مطبوعات باشد به دلیل اشراف کاری و تخصص در این حوزه به مراتب مراسم را بهتر برگزار خواهیم کرد.
وی بیان داشت: متاسفانه در نخستین گام و با اعلام اسامی هیأت داوران تمام تلاش‌های ما برای برگزاری هر چه بهتر مراسم فوق خدشه‌دار شده است.
عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در پاسخ به این پرسش که مگر شما به عنوان یکی از اعضای این خانه در زمان انتخاب داوران حضور نداشتید، گفت: من در جلسه حضور داشتم و وقتی شرایط را دیدم و متوجه شدم به انتقادهای دلسوزانه خبرنگاران و پیشکسوتان استان البرز توجهی نمی‌شود و شیوه انتخاب نیز صحیح نیست، پس از جلسه اعتراض خود را مطرح کردم.
عسگری افزود: در همان جلسه نیز تاکید کردم که من از تصمیم هیأت مدیره حمایت نکرده و از این تصمیم اعلام برائت می‌کنم و به همکارانم در دیگر رسانه‌ها نیز به صورت شفاف و صریح می‌گویم که این تصمیم منطقی نیست.
وی اظهار داشت: به عنوان نمونه داوری برای حضور در هیأت داوران انتخاب شده که چندین سال است به صورت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری نکرده و به دلیل سن بالا تصور نمی‌کنم توان و حوصله مطالعه یک هزار اثر ارسالی را تنها طی مدت چند روز داشته باشد.
عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز تصریح کرد: فرد دیگری نیز که برای عضویت در هیأت داوران انتخاب شده است، مورد اعتراض بسیاری از فعالان رسانه‌ای استان قرار دارد، چرا که معتقدند توانایی وی در سطح پایین بوده و نشریه‌ای که در سطح استان منتشر می‌کند، به واسطه ضعف در فکر و محتوا جزو ضعیف‌ترین رسانه‌های استان بوده و این در حالی است که این امر نشانگر سطح پایین فعالیت کیفی این فرد است و وی در جایگاه داوری اغلب رسانه‌های استان که در سطح کیفی بالایی هستند، نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از خبرنگاران البرزی به ترکیب هیأت داوران جشنواره مطبوعات اعتراض دارند، گفت: تعدادی از خبرنگاران قدیمی معترض هستند و تعدادی از رسانه‌ها نیز به صورت رسمی از حضور در جشواره انصراف داده‌اند که جمع آنها قابل توجه بوده و در صورت عدم شرکت در جشنواره به کیفیت این مراسم آسیب جدی وارد می‌کند.
عسگری با اشاره به وظائف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: احساس می‌کنیم که در این شرایط باید مدیرکل ارشاد به موضوع ورود پیدا کرده و پس از شنیدن دلایل انتخاب‌ها و همچنین دعوت و استماع نظرات منتقدان و معترضان برای رفع اختلافات پیش‌ آمده و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره مطبوعات پیش‌قدم شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار