معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با پیگیری کمیته مناسب‌سازی استان اردبیل 55 درصد از فضای ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان اردبیل مناسب‌سازی شده است.
کد خبر: ۲۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، ولی یعقوبی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما از هر فرصتی برای افزایش و ارتقا خدمات‌رسانی به جامعه هدف خودمان به ویژه توانمندسازی معلولان و قطع وابستگی آنها استفاده می‌کنیم.

وی نتیجه این کار را افزایش توان معلولان و تقویت برنامه‌های حمایتی در حوزه تحصیل و حرفه‌آموزی معلولان اعلام کرد و گفت: ما در تأمین مسکن، تجهیزات و کمک‌های توانبخشی، ارتقا حرفه‌آموزی و همچنین افزایش توان مراکز تخصصی روزانه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان را آغاز کردیم.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان از توزیع تجهیزات و امکانات کمک توانبخشی برای جامعه هدف به ویژه معلولان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر خدمات تخصصی ویژه معلولان نظیر فیزیوتراپی، اعزام معلولان به مراکز آموزشی و مهارت‌آموزی و کاردرمانی مورد توجه است.

یعقوبی از مداخله بهنگام برای به حداقل رساندن موضوع معلولیت‌ها را یادآور شد و افزود: در شهرها ارائه مشاوره‌های رایگان قبل از ازدواج برای به حداقل‌ رساندن تولد کودکان معلول و همچنین کاهش ازدواج‌های فامیلی با آگاه‌سازی و فرآیند آموزش‌های مستمر انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مناطق روستایی نیز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در همین راستا و با هدف ارائه خدمات به معلولان در دستور کار قرار گرفته است.

یعقوبی موضوع مناسب‌سازی فضای عمومی در تردد راحت معلولان را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه معلولان در حال حاضر در فعالیت‌های مختلف اجتماعی حضور و مشارکت دارند، ما در قالب ستاد مناسب‌سازی سعی می‌کنیم تا موانع برطرف و امکان دسترسی راحت معلولان به خدمات فراهم آید.

وی ادامه داد: به صورت مرتب جلسات کمیته مناسب‌سازی با حضور معاونت عمرانی و مشارکت شهرداری اردبیل و دیگر نهادها برگزار می‌شود که نتیجه آن اقدامات خوبی است که در سطح شهر انجام شده است.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون 55 درصد فضای ادارات و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان مناسب‌سازی شده و 45 درصد مابقی نیز در دستور کار است.

یعقوبی افزود: در این زمینه 85 درصد ادارات بهزیستی در شهرهای مختلف که شاهد بیشترین تردد معلولان به این ادارات هستیم، مناسب‌سازی شده است.

وی به افتتاح‌های هفته بهزیستی در ارائه خدمات به گروه‌های نیازمند به ویژه معلولان و سالمندان اشاره کرد و ادامه داد: خیز بلندی را برداشته‌ایم تا خدماتی که ارائه می‌شود یک خدمات کیفی‌تر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
باسلام خدمت جناب اقای یعقوبی وتشکر از زحمات ایشان لطفا مستندات امار ارایه شده را نیز اعلام نمایند تا یقین حاصل گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار