فرماندار دهلران گفت: طی سالیان اخیر 2 هزار و 500 کامیون نخاله ساختمانی در این شهرستان دهلران برای مقابله با بیماری سالک جمع آوری شده است.
کد خبر: ۲۶۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 16 July 2016

فرماندار دهلران گفت: طی سالیان اخیر 2 هزار و 500 کامیون نخاله ساختمانی در این شهرستان دهلران برای مقابله با بیماری سالک جمع آوری شده است.


به گزارش تابناک ایلام ،یدعلی سبزی روز شنبه در سمینار یک روزه روش های پیشگیری و مبارزه با سالک اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که ظرف سه سال گذشته در شهرستان انجام شد، منجر به کاهش آمار بیماری سالک شده است.
وی با اشاره به آمار683 نفری مبتلایان به سالک در این شهرستان طی 93 افزود: سال گذشته با اقدامات موثر در این حوزه این آمار به 410 نفر کاهش یافت.
فرماندار دهلران از جمع آوری نخاله ها و زباله ها در حاشیه شهر دهلران خبر داد و یادآور شد: بیش از 2 هزار و 500 کامیون نخاله ساختمانی با توجه به زلزله های سال گذشته از حاشیه شهر دهلران جمع آوری شد که این اقدام نقش موثری در کاهش مبتلایان به سالک در این شهر داشته است.
سبزی با اشاره به آمار هفت نفری سالک در این شهرستان طی چهار ماهه نخست سال جاری ادمه داد: کمیته مبارزه با سالک و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه همچنان در دستور کار مسئولان و متولیان است.
فرماندار دهلران بر لزوم عزم همگانی و عمومی در شهرستان برای مبارزه با بیماری سالک به عنوان یک معضل زیست محیطی تأکید کرد و افزود: اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در نقاط شهری شهرستان به منظور مشخص کردن نقشه راه در جهت رسیدن به محیط زیست سالم و عاری از عوامل بیماری زا از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.
وی با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا اظهار کرد: سلامت و بهداشت شهروندان می بایست دغدغه و اولویت اصلی متولیان و مبارزه با سالک در راس برنامه های عملیاتی ستاد مبارزه با سالک شهرستان قرار گیرد.
سبزی همچنین به اقدامات تاثیرگذار و مفید دولت در حوزه طرح تحول نظام سلامت پرداخت و تاکید کرد: از آغاز اجرای این طرح در شهرستان بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر بیمارستان شهدای دهلران هزینه شده است.
وی گفت: ایجاد مرکز تحقیقات سالک و دانشکده بهداشت و درمان از موضوعاتی هستند که برای شهرستان پیگیری می شوند.
امام جمعه دهلران نیز در این سمینار یادآور شد: مبارزه با بیماری سالک با توجه به حساسیت آن نیازمند عزم همگانی برای ریشه کنی آن است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: پیگیری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این حوزه مهم و حائز اهمیت است که باید مد نظر باشد.
وی اقدامات اساسی و زیربنایی در مبارزه با سالک را مورد تاکید قرار داد و گفت: همت و همکاری مردم، مسئولان، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه نقشی برجسته دارند.
امام جمعه دهلران از اقدامات سه سال گذشته حوزه بهداشت و درمان شهرستان، فرمانداری و سایر همکاران در عرصه مبارزه با بیماری سالک در منطقه تقدیر کرد./م







منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار