استانداران دو استان مجاور در همایش مشترک شورای برنامه ریزی استان های منطقه دو از نیاز های استان خودشان گفتند.
کد خبر: ۲۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 14 July 2016
  قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در همایش مشترک شورای برنامه ریزی استان های منطقه دو شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان اظهار کرد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به راهبردهایی است که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کردند، ولی فضای پسا برجام مشکلاتی را برای منطقه بوجود آورده است.
وی افزود: در اثر پیامدهای پسابرجام تغییراتی در روابط بین الملل بوجود آمده و ضمن افزایش مشکلات در سطح منطقه، رژیم صهیونیستی هم برای ایجاد تنش در بین کشورهای منطقه تلاش می کند.
استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بعد از برجام تنش های منطقه ای برای پایین آوردن قیمت نفت و ناامنی در سوریه و عراق به وجود آمد که این تنش ها به دلیل مرزی بودن این استان مشکلاتی برای منطقه ایجاد کرده است.
سعادت ادامه داد: استان آذربایجان غربی هم با ترکیه و هم با اربیل عراق هم مرز است که به دلیل مشکلات و درگیری در آنها و همجواری و تاثیر گذاری بر استان ما ، فرصت های زیاد سرمایه گذاری را از دست می دهیم.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه عقب تر از سه استان منطقه است، گفت: همیشه درخواست ایجاد توازن منطقه ای در برنامه ها را داشتیم که خوشبختانه در برنامه ششم توازن منطقه ای لحاظ شده و امیدواریم در اصلاح برنامه بودجه توازن منطقه ا ی از بین نرود.
سعادت خاطر نشان کرد: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی 60 برنامه برای برش استانی و دستگاه های اجرایی تعریف شده که در فرایند قانونگذاری 50 پروژه عمرانی را در این مسیر تصویب کردیم.
استاندار آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: سند چشم انداز توسعه به عنوان سند بالا دستی فضای سرمایه گذاری را به وجود آورد.
سعادت با بیان اینکه برای اجرای مصوبات به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز هست که اعتبارات بانکی استان محدود است، گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه کشاورزی هدف گذاری کرده ایم که امکان صادرات و بهره وری وجود دارد.
وی اضافه کرد: در این راستا حدود 50 هکتار شهرک گلخانه ای را تعریف کرده ایم که برای هشت هزار فارغ التحصیل کشاورزی فرصت اشتغال فراهم می شود.

*** منابع صندوق توسعه ملی در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار گیرد
استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه اکنون منابع مالی در اختیار بنگاه های شبه دولتی است، افزود: این بنگاه ها باید بخشی از منابع را برای سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.
مجید خدابخش خاطر نشان کرد: در راستای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی باید با برگزاری جلسات هفتگی اجرای پروژه ها به طور مرتب رصد شود.
وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست به دلیل سردسیر بودن استان های منطقه دو اعتبارات این استان ها به منظور بهره برداری از طرح ها زودتر تخصیص یابد.
خدابخش مشکلات واحدهای تولیدی بخش خصوصی را علاوه بر اعتبار و سرمایه، قیمت تمام شده کالا اعلام کرد و گفت: عرضه کالا در بورس باعث افزایش بهای تمام شده کالا می شود.
استاندار اردبیل نقش دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی با استفاده از شرکت های دانش بنیان در تولید ثروت موثر دانست و خواهان توجه به این نقش در استان ها شد و افزود: برای خیلی از دانشگاهها در برش استانی برنامه نداریم.
نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان های منطقه دو با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تبریز برگزار شد.
محمدباقر نوبخت به منظور سفر کاری یک روزه کاری در تبریز به سر می برد و بعد از ظهر امروز با شرکت در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی سخنرانی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار