مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به سکونت ۲۹ هزار مددجو در مناطق محروم استان گفت: شناسایی مناطق محروم و وضعیت بحران روستاییان باهدف برقراری توازن و عدالت در حال انجام است.
کد خبر: ۲۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 14 July 2016

عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 15 هزار و 901 خانواده از مددجویان تحت حمایت این نهاد در 631 روستای واقع در مناطق محروم استان ساکن هستند.

وی درباره اقدامات کمیته امداد برای رفع محرومیت‌زدایی از مددجویان ساکن در این مناطق گفت: سال قبل 77 هزار و 323 اقدام اساسی برای رفع مشکلات مددجویان در این مناطق انجام شد.

اهرابی گفت: با توجه به اینکه این روستاها به لحاظ عدم برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و درآمدی و همچنین مسائل اجتماعی، در سطح پایینی از شاخصه‌های کشوری قرار دارند، لذا این نهاد در تلاش است با ارائه خدمات زیربنایی، زمینه‌های رفاه و آسایش این خانواده‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این نهاد در نظر دارد امسال با تجمیع منابع امدادی و تمرکز آن‌ها بر روی این روستاها برای رفع مشکلات همه‌جانبه آن‌ها اقدام کند افزود: سال گذشته بیش از 86 میلیارد تومان در سرفصل‌هایی همچون جهیزیه، اشتغال، فرهنگی و عمران برای مددجویان ساکن در این روستاها هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بابیان اینکه هم‌اکنون 126 روستای استان در ضریب محرومیت هشت قرار دارند گفت:317 روستا در ضریب محرومیت هفت و 188 روستا نیز در ضریب محرومیت 6 قرار دارند.

اهرابی تصریح کرد: هفت هزار و 136 مددجوی استان در مناطق محروم با ضریب هشت زندگی می‌کنند؛ 14 هزار مددجو در مناطق با ضریب هفت و 7 هزار و 365 مددجو در مناطق با ضریب 6 سکونت دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان این نهاد نگاهی کلان و متوازن به مسائل و مشکلات استان دارند، گفت: مسائل مناطق محروم بر مسائل کل استان تأثیر می‌گذارد به‌عنوان‌مثال وجود مشکل بیکاری در مناطق محروم طبیعتاً موجب مهاجرت نیروی کار به شهرها می‌شود ازاین‌رو اگر مسائل این مناطق ازجمله اشتغال، تحصیل، آموزش، عمران و آبادی موردتوجه مسئولان استانی قرار گیرد به‌طور طبیعی از مشکلات استان کاسته می‌شود.

وی درباره اقدامات کمیته امداد برای رفع محرومیت‌زدایی از مددجویان ساکن در این مناطق گفت: شناسایی مناطق محروم و وضعیت بحران روستاییان باهدف برقراری توازن و عدالت در حال انجام است و تجویز بسته‌های خدماتی متناسب با نیاز هر منطقه ارائه می‌شود.

اهرابی افزود: در طرح جدید محرومیت‌زدایی، وضعیت محرومیت مددجویان در مناطق مختلف با ضریب‌های 6، هفت، هشت مشخص‌شده و این نهاد نیز خدمات خود به مددجویان را بر اساس ضریب بحران‌ها، ارائه می‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار