وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: زنان در دوران جنگ نرم هم با عفاف وحجاب خود نقش‌آفرینی خواهند کرد.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 12 July 2016
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: زنان در دوران جنگ نرم هم با عفاف وحجاب خود نقش‌آفرینی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی به عنوان مهمان ویژه در تجمع مردمی مدافعان حریم خانواده شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه اسلام همانند یک منظومه بوده و عدالت آرمان بزرگ بشر در طول تاریخ است، اظهار کرد: اسلام بر پایه پاکدامنی، حیا و عفاف و حجاب قرار گرفته و این امر مهم موجب آن بوده تا دسیسه و هجمه‌های دشمن همواره نقش برآب شود.

وی با اشاره به اینکه هرگاه دشمن خواسته  کشوری را مستعمره خود کند ابتدا با انجام امور فرهنگی اقدام به پیاده کردن نقشه‌های خود کرده، افزود: با نشانه رفتن فرهنگ کشورها دشمن توانسته است نسبت به چپاول و بهره‌برداری مستعمره خودگام بردارد.

حسینی با بیان اینکه با اقدام فرهنگی و جنگ نرم روحیه تعهد، احساس مسئولیت و بینش در میان مردم یک کشور از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی دشمنان به راحتی اموال آن کشور را غارت می‌کنند.

وی کشورهای مصر، هند، ترکیه و ایران قبل از انقلاب را از نمونه‌های این موارد ذکر کرد و گفت: هنگامی که جامعه‌ای گرفتار ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و بی‌بندوباری شود، دیگر نمی‌تواند یک کشور الگو و الهام‌بخش در دنیا باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه ملت ایران در ٨ سال جنگ‌تحمیلی مردانه ایستادگی کردند، ادامه داد: امروز نیز کشور ایران اسلامی با ایمان و اعتقاد راسخ با عفاف و حجاب خود خواهد توانست در مقابل جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن درک کرده که با جنگ فیزیکی نمی‌تواند ایران را از پای درآورد، خاطرنشان کرد: دشمن اکنون سعی دارد با استفاده از جنگ نرم و اقدام فرهنگی با طراحی و برنامه‌ریزی مانع پویایی و رشد ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان ایران اسلامی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه مراقب جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمنان باشیم، اظهار کرد: وجود بیش از ٢٢۵ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نمونه بارزی از جنگ نرم دشمن علیه خانواده‌های ایرانی و زنان و دختران ایرانی است.

وی عنوان کرد: دشمنانی که برای ملت خود جهت ساخت و پخش برنامه‌های تلویزیونی عوارض اخذ می‌کنند چگونه می‌توانند بدون دریافت هیچ گونه عوارض و هزینه برای ملت مسلمان برنامه و انواع سریال‌های نمایشی را تدارک ببیند.

وی تصریح کرد: آنان برای شادی و نشاط ما اقدام به چنین کاری نکرده‌اند و دلشان برای ما نسوخته بلکه با جنگ نرم و نشانه رفتن هویت اسلامی ما در تلاشند تا بی‌بند و باری و آسیب‌های اجتماعی چون طلاق و از هم گسیختگی را در خانواده‌های ایرانی رواج دهند و با این اقدام به خواسته و اهداف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای کشور فضایی روحانی و معنوی بوده و با آثار ارزنده الگوی دیگر کشورها باشیم، گفت: ارائه کارهای ارزنده برگرفته از قرآن همواره مورد پسند همه اقشار مردم خواهد بود چرا که انسان‌ها با فطرت پاک خود طالب نیکی هستند و از پاکی و صداقت حمایت می‌کنند.

حسینی بیان اینکه دشمن در تلاش است با استفاده از فضای مجازی فرهنگ عفاف را در کشور اسلامی تضعیف کند، اظهار کرد: باید با کارهای فرهنگی و دینی ماندگار مانع اجرای برنامه‌ها و طراحی‌های دشمن شد.

وی پای بند بودن به احکام الهی و تمدن نوین اسلامی را موجب شکست دشمن در جنگ نرم برشمرد و عنوان کرد: در این راستا امر به معروف و نهی از منکر را نباید فراموش کرد.

وی با تاکید بر نقش خانواده و روحانیون و معلمان و مدارس در تربیت فرزندان نسل آینده خاطرنشان کرد: با پرورش نسلی معتقد و مومن زمینه ظهور حضرت حجت(ع) را فراهم خواهیم کرد.

حسینی یادآور شد: زنان پاکدامن ایران اسلامی که همواره در تمام دوران و صحنه‌ها با حجاب و عفاف خود نقش‌آفرینی کرده‌اند، در دوران جنگ نرم نیز با حجاب و عفاف خود نقش‌آفرینی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار