کد خبر: ۲۵۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز از اجرای طرح شناسایی مشکلات ژنتیکی در دختران شهرستان کرج خبرداد .

به گزارش ایرنا، مژگان رضا زاده روز دوشنبه در نشست خبری ویژه آغاز هفته بهزیستی دراستان البرز افزود: دراین طرح رایگان افراد پرخطری که ممکن است بچه معلول به دنیا بیاورند در دبیرستان های کرج در محدوده سنی 15 تا 22 سال مورد شناسایی قرار گرفتند .

وی ادامه داد: به زودی این طرح درتمام شهرستان های استان البرز اجرایی می شود و اطلاعات لازم درحوزه کرج ثبت شده و مشاوره درمانی نیز به دختران داده شده است .

رضا زاده گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال و حتی زیر سه سال از اواخر مهرماه سال جاری نیز با هدف پیشگیری از معلولیت ها در استان البرز همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

وی طرح غربالگری شنوایی سنجی را درحال انجام درتمام زایشگاه ها و بیمارستانهای البرز برای نوزدان عنوان کرد و گفت: این طرح در مقطع پیش دبستان نیز دراستان البرز مورد توجه قرارگرفته است .

رضا زاده خاطرنشان کرد: مقطع دوم با هدف احتمال عدم شناسایی نوزدان مبتلا در بدو تولید مدنظر و مورد تاکید است.

وی گفت: برای این مقطع برخی از مهد های کودک هماهنگ با بهزیستی آماده اجرا شده و با گذشت زمان در تمام مهدها اجرایی خواهد شد .

معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز اضافه کرد: اکنون خط ارتباط تلفنی 1480 برای تمام شهرستان های استان البرز در خصوص مشاوره فعال است و هزینه ای بابت مشاوره حضوری نیز دریافت نمی شود .

وی افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان، مشاوره های پیش از ازدواج و طلاق نیز از دیگر طرح های پیش بینی شده در حوزه پیشگیری است .

رضا زاده از اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی در جامعه یاد کرد و افزود: دراین زمینه برای درمان بیماران معتاد سطوحی پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: درسطح اول تلاش می شود تا در محلات و خانواده با اجرای طرح های پیشگیری و اعلام خطرات این آسیب بصورت نمایش های خیابانی و نمایشگاه اثار مخرب اعتیاد بیان شود .

رضا زاده گفت: امروز معتادان در مراکز روزانه با درمان متادن و در مراکز اقاماتی که شمار آنها 120 مرکز است بدون دارو از اقدامات درمانی بهره مند می شوند .

وی خاطرنشان کرد: مراکزی که درمعرض این آسیب اجتماعی هستند از جمله سکونت گاه های غیر رسمی با ارائه طرح های پیشگیری تلاش می شود تا حدی از خطرات این معضل کاسته شود .

معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز افزود:افراد مبتلا به ایدز نیز از دید بهزیستی غافل نمانده و با ارائه خدمات بهداشتی به آنان تلاش می شود تا مانع از ابتلا سایر افراد شده و بتوانند در عین رعایت اصول بهداشتی درکنار افراد عادی جامعه زندگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار