کد خبر: ۲۵۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: معلولان 2.4درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند .

به گزارش ایرنا، معصومه عباس زاده روز دوشنبه در نشست خبری ویژه آغاز هفته بهزیستی دراستان البرز افزود: اکنون 46درصد جمعیت معلول دراستان البرز زیر پوشش بهزیستی هستند که شمار آنان به 26هزار و 662 نفر می رسد.

وی ادامه داد: 10درصد جمعیت معلول استان البرز مقیم مراکز شبانه روزی هستند که هزینه نگهداری آنان ازسوی بهزیستی پرداخت می شود.

عباس زاده گفت: براین اساس سالانه بیش از 80 میلیارد ریال هزینه پرداخت می شود و در تلاش برای ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف بهزیستی هستیم .

وی اضافه کرد: اکنون هشت هزار و998نفر از بهزیستی مستمری می گیرند و بیشترین میزان معلولیت در البرز جسمی و حرکتی با 41.2درصد و ذهنی با 25.2درصد است .

عباسزاده خاطرنشان کرد: بیشترین آمار معلولان درشهرستان کرج که شامل 22هزار و 465 نفر بوده و 486 نفرمعلول فاقد سرپرست هستند که تمام هزینه های آنان رابهزیستی پرداخت می کند .

وی افزود: ماهیانه به ازای هر نفر6 میلیون ریال هزینه نگهداری می دهیم و 70 مرکز را تحت پوشش بهزیستی بوده که 23 مرکز در بخش خدمات آموزشی و حرفه آموزشی 930 نفر را تحت حمایت دارد .

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: علاوه برنگهداری کمک وسایل توانبخشی نیز در اختیار جامعه معلولان قرار می گیرد و هزینه مناسب سازی مسکن و خودرو نیز به انان ارائه می شود .

وی افزود: تمام مرکز توانبخشی با رعایت اصل واگذاری مراکز به بخش خصوصی، غیردولتی بوده و از بهزیستی برای معلولان یارانه دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار