یک کارشناس اجتماعی گفت: طلاق عاطفی شیرینی زندگی مشترک را می‌گیرد و ناامنی را به فرزندان القاء می‌‌کند.
کد خبر: ۲۵۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 11 July 2016

یک کارشناس اجتماعی گفت: طلاق عاطفی شیرینی زندگی مشترک را می‌گیرد و ناامنی را به فرزندان القاء می‌‌کند.

به گزارش تابناک ایلام،«ساسان  احمدی»  منطقه ایلام، با ابراز نگرانی از روند رو به رشد طلاق در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان بر اساس آمار موجود تنها به طلاق رسمی می‌پردازند درحالی‌که در چند سال اخیر شاهد رشد طلاق عاطفی نیز هستیم.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین انواع طلاق، طلاق عاطفی است که در هیچ کجا به ثبت نمی‌رسد و نمود عینی ندارد اما شاید مهم‌ترین نوع طلاق باشد و آسیب بیشتری برای جامعه دارد، تصریح کرد: طلاق عاطفی در زندگی زوجین همراه با بی‌اعتنایی به پیمان زندگی خودخواهی و تنگ‌نظری‌ها و بی‌حوصلگی و بی‌توجهی به همدیگر به وجود می‌آید.

احمدی گفت: باید بدانیم ازدواج اجباری آداب‌ورسوم غلط، عدم پایبندی به اخلاقیات از طرف یکی از زوجین عدم ایفای نقش همسری، عدم انعطاف‌پذیری و احساس مسئولیت از سوی زوجین ازجمله عوامل طلاق عاطفی در خانواده‌ها است.

این کارشناس اجتماعی با تأکید بر اینکه زن‌ها و کودکان بیشتر از مردان در طلاق عاطفی آسیب می‌بینند چراکه از نظر روانی آسیب‌پذیرتر هستند، تصریح کرد: والدینی که درگیر طلاق عاطفی هستند و درواقع تنها زیر یک سقف زندگی می‌کنند زندگی مشترک ندارند فرزندان خود را در وضعیت نامتعادل و در معرض آسیب‌های روحی و اجتماعی قرار می‌دهند.

وی با ادامه داد: رابطه سرد و غیر عاطفی والدین تأثیر منفی و جبران‌ناپذیری بر فرزندان می‌گذارد و فرزندان طلاق عاطفی فاقد امنیتی هستند که قرار است خانواده برای آنان به ارمغان آورد.

احمدی بابیان اینکه مسئولان و دستگاه‌ها مربوطه طلاق عاطفی و آسیب جدی آن به جامعه و به خصوص خانواده را جدی بگیرند، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند از بسیاری از طلاق‌های عاطفی جلوگیری کند که ضرورت دارد دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را جدی‌تر دنبال کنند./م




منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار