کد خبر: ۲۵۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


مدیرکل دامپزشکی استان البرز از کشف بیش از 14 تن مرغ غیرمجاز در این استان خبر داد.

علی‌اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نظارت بر نحوه عملکرد دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز کشتار دام و طیور از جمله وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: با توجه به اینکه عملکرد دامداری‌ها، نحوه نگهداری و ذبح دام و طیور و عرضه آنها ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد، این اداره کل برنامه‌های متعددی در جهت نظارت بر عملکرد این واحدها به طور مرتب طراحی و اجرا می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه در ماه مبارک رمضان که تقاضا برای کالاهایی به ویژه گوشت سفید و قرمز افزایش می‌یابد، ده‌ها تیم بازرسی به طور مداوم شبانه‌روزی با مراجعه به دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت سفید و قرمز، اجناس این مراکز را بررسی و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مورد مشکوکی اقدام به ضبط، جمع‌آوری و امحا این اقلام می‌کردند.

شریفی گفت: همانطور که گفته شد، این بازرسی‌ها به دلیل اهمیتی که دارد، به طور مداوم انجام می‌شود و طی روزهای اخیر یک محموله بزرگ مرغ غیرمجاز در یکی از کشتارگاه‌های استان البرز کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: این محموله بیش از 14 تن گوشت مرغ و همچنین آلایش مرغ را در بر می‌گرفت که بلافاصله ضبط و جمع‌آوری شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: طی بازرسی‌هایی که ماموران ما از این کشتارگاه داشتند، متوجه وجود هشت تن گوشت مرغ یخ‌زدایی شده، شدند که هیچ مهر و یا علامتی که چه زمانی این مرغ‌ها ذبح شده و توسط کدام کشتارگاه این اقدام انجام شده، نداشتند.

شریفی گفت: با پیگیری و بررسی‌های بیشتر ماموران و بازرسان ما در همین واحد صنفی بیش از هشت تن دل و جگر و سنگدان مرغ که به صورت غیربهداشتی نگهداری می‌شد را کشف و ضبط کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در این کشتارگاه یک بخش غیر مجاز و غیربهداشتی که برای بسته‌بندی آلایش مرغ مورد استفاده قرار می‌گرفت، شناسایی و مهر و موم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود:‌ این پرونده برای بررسی‌ نهایی به مراجع صلاحیت‌دار ارائه شده است.

شریفی در پایان گفت: با توجه به اینکه سلامت مردم از هر موضوع دیگری برای ما مهمتر است، طرح‌های مربوط به بازرسی‌های سرزده از واحدهای صنفی مرتبط به ویژه کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار