نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه تاکنون اقدام قابل‌توجهی از سوی دولت در زمینه تحقق عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شاهد نبوده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 09 July 2016
به گزارش تابناک تبریز از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، امام‌جمعه تبریز ظهر امروز در دیدار با مسؤولین و کارکنان مالیاتی و دارایی استان، با اشاره به کتاب شریف نهج‌البلاغه و تأکید بر توجه علمی و عملی به این کتاب گران‌سنگ، اظهار داشت: این کتاب شریف از سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها که به متولیان امر و مسؤولان بلاد اسلامی نوشته‌شده و کلمات قصار و پرمغز و ارزشمند، تشکیل‌شده است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری اضافه کرد: در قسمت نامه‌ها، نامه 53 از نهج‌البلاغه مربوط به عهدنامه مالک اشتر است که یک منشور جامع برای حکومت‌داری و کشورداری است. در این نامه مخاطب مالک اشتر است اما در حقیقت خطابی به‌تمامی مسؤولان و متولیان است که همه مسؤولان و متولیان باید این عهدنامه را به‌طور دقیق مطالعه کرده و سرلوحه کارشان قرار دهند.

نماینده آیت الله خامنه‌ای در آذربایجان شرقی، افزود: حضرت در این نامه در خصوص نیروهای مسلح، تجار، نحوه برخورد با مردم و… دستوراتی را بیان می‌کنند تا می‌رسند به بخش خراج و مالیات‌ها، حضرت در این زمینه می‌فرمایند« ای مالک جستجو کن بر مسأله درآمدهایی که از مردم می‌گیری رسیدگی کن و آن مقداری را به برای اصلاح جامعه اسلامی لازم است اخذ کن.»

وی افزود: از این مسأله استفاده می‌شود که اصل مسأله مالیات و خراج یک مسأله شرعی و اسلامی است و در بخش دوم این فرمایش گفته می‌شود که این مالیات‌ها باید صرف اصلاح جامعه اسلامی شود و اخذ آن موجب منظم شدن زندگی مردم شده و از طریق این دو مسأله مصلحت جامعه تأمین می‌شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، افزود: هیچ کشوری بدون اخذ مالیات توان خدمات‌رسانی به جامعه را ندارد و معمولاً اداره ممالک از طریق مالیات‌ها انجام می‌گیرد.

 مجتهد شبستری، افزود: مسؤولان امور مالیاتی باید به مردم بیلان کاری بدهند تا مردم در جریان روند خرج درآمدهای مالیاتی قرار گیرند و مطمئن شوند که این درآمدها در راه اداره کشور خرج می‌شود.

نماینده امام خامنه‌ای در استان، تأکید کرد: طبق دستور حضرت امیر(ع) وقتی ثابت شد که صاحب شغلی یا کارخانه‌ای به خاطر معضل رکود کارنکرده و خوابیده است باید در خصوص اخذ مالیات شامل تخفیف شود.

وی بابیان اینکه پرداخت اصل مالیات شرعاً بر مردم واجب بوده و مردم باید از قوانین اسلام پیروی و تبعیت کنند، افزود: ازجمله پیشنهاد‌هایی که در جلسه‌های مختلف به دولت داده‌ام این است که نباید به تک‌محصولی نفت متکی باشیم و باید از طریق مالیات کشور را اداره کنیم.

امام‌جمعه تبریز، گفت: مالیات یک امر مشروع و قانونی است و مردم با طیب نفس و اطمینان خاطر این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: تنها راه‌حل و تنها کلید نجات‌بخش مشکلات کشور توجه و تحقق عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، چراکه با اقدام و عمل این سیاست‌ها تولیدات داخلی رونق یافته و بخشی از مشکلات بیکاری حل‌شده و توان تولیدات داخلی و تولید محصولات باکیفیت ارتقاء می‌یابد. متأسفانه تاکنون اقدام قابل‌توجهی از سوی دولت را شاهد نبوده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار