رئیس اداره بنیاد مسکن سبزوار گفت: تنها ۲۴ درصد از روستاهای سبزوار از طرح هادی بهره‌مند هستند، سال گذشته تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌هادی به شهرستان سبزوار اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۲۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 09 July 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید مجید نجاتی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: از 135 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تنها در 33 روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های هادی به شهرستان اختصاص پیدا کرد،افزود: سال گذشته طرح هادی در روستاهای سنگ سفید، کهنه آب، پروند، ابراهیم آباد و بیروت سبزوار اجرا شد که بخش از هزینه صورت گرفته از طریق خود یاری مردم بوده است.

نجاتی با بیان اینکه در سال گذشته 1143 تن قیر رایگان به منظور اجرای طرح‌ هادی به دهیاری‌ها در راستای آسفالت معابر روستایی تحویل شده تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و پرداخت تسهیلات در سال گذشته یک میلیون و 288 هزار و 657 متر مربع زیر بنا مسکن روستایی در سطح روستاهای شهرستان ساخته شده که 86 درصد از این مسکن‌های روستایی آن یک طبقه و 14 درصد در 2 طبقه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 87 درصد از مسکن روستایی شهرستان غیرمقاوم و نیاز به مرمت وبهسازی دارد عنوان کرد: تعداد 23 هزار و 826 مسکن روستایی در سطح شهرستان‌های داورزن و سبزوار ساخته شده که از این تعداد 3هزار واحد مسکن روستایی مقاوم و مابقی غیر مقاوم است.

وی با اشاره به تملک یک میلیون و 295 هزار و 2 متر مربع زمین برای اجرای طرح مسکن روستایی درسال جاری سطح شهرستان یادآورشد: تاکنون 16 قطعه از این اراضی برای ساخت مسکن واگذار شده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: از سال 89 تاکنون تعداد یک هزار و 25 فقره تسهیلات به روستائیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تاکیدات دولت بر بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستائیان گفت: در همین راستا در سال جاری برنامه ریزی شده تا پرداخت تسهیلات با مبلغ 180 میلیون ریال با مدت پرداخت 15 سال و کارمزد پنج درصد از امسال در دستور کار قرار گیرد.

نجاتی یکی از مشکلات اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن در مناطق روستایی را اخذ تضمین بانک‌ها دانست و افزود:روستائیانی که در زمینه تامین ضمانت نامه‌های بانکی با مشکل مواجه هستند می‌توانند از طریق ضمانت زنجیره ای از این تسهیلات بهره مند شوند.

منبع: تسنيم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار