مدیرکل کل گمرکات استان ایلام گفت: گمرک مرز بین المللی مهران رتبه دهم کشور را در میان سایر گمرکات از نظر ارزش کالاهای صادر شده طی سه ماه ابتدایی سال 95 کسب کرده است.
کد خبر: ۲۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 09 July 2016
مدیرکل کل گمرکات استان ایلام گفت: گمرک مرز بین المللی مهران رتبه دهم کشور را در میان سایر گمرکات از نظر ارزش کالاهای صادر شده طی سه ماه ابتدایی سال 95 کسب کرده است.


به گزارش تابناک ایلام ،"محسن مصطفایی"  اظهار کرد: طی این مدت مجموع صادرات ( اظهار در استان و خروجی از سایر گمرکات از مرز مهران از نظر ارزش دلاری 485 میلیون و 841 هزار و 792 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی 80 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی افزود: مهم ترین کالاهای صادر شده از مرز مهران در سه ماه نخست سال 95 مصنوعات پلاستیکی ، تره بار (هندوانه ، گوجه ، پیاز و ...) ، موزاییک ، کاشی ، سرامیک ، مصنوعات فلزی ، محصولات لبنی ، کولر آبی ، بدنه خودرو ، تخم مرغ ، بستنی و محصولات پتروشیمی بوده است.
مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: وزن مجموع کالاهای صادر شده از مرز مهران 57 هزار و 530 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
مصطفایی تاکید کرد: این مرز بین المللی در میان حدود 100 گمرک فعال در امر صادرات کشور طی سه ماه ابتدایی سال 95 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه دهم و رتبه 12 از نظر وزنی با توجه به کالاهایی که فقط در استان ایلام اظهار شده اند، کسب کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اجرایی شدن سامانه جامع امور گمرکی و دوراظهاری در کمترین زمان ممکن فرآیند ورود و خروج کالا در این گمرک صورت می گیرد.
مدیرکل گمرکات ایلام گفت: از اوایل خردادماه به دلیل فصل برداشت تره بار در عراق ، این کشور از پذیرش تره بار صادراتی ایران تا اوایل هفته گذشته ممانعت می کرد و همچنین خواستار گواهی مبداء ممهور به مهر سفارت عراق در ایران برای انجام تمامی کالاهای صادراتی شده است.
مرز بین المللی مهران یکی از مهمترین کانون های تردد زوار به عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق است که در شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب استان ایلام قرار دارد. /م





منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار