تابناک: رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان از برگزاری مسابقات شترسواری استانی و کشوری در روز 12 اردیبهشت در کویر « مصر » در شرق این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی اسدی افزود: سومین دوره مسابقات شترسواری کشوری و پنجمین دوره مسابقات شترسواری استان اصفهان در دو بخش تندرو و کندرو برگزار می شود.

وی گفت: در مسابقات کشوری، شترسوارانی از استان های قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، یزد، سمنان و هرمزگان با هم به رقابت می پردازند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان اظهار کرد: پیشنهاد میزبانی پنجمین المپیاد ملی عشایر در سال 94 با بازی های جدید از سوی استان اصفهان به فدراسیون ارائه شده و درصورت موافقت این فدراسیون، شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان میزبان المپیاد عشایر خواهد بود.

وی افزود: هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی روستاییان استان اصفهان نیز در تقویم برنامه سال 94 گنجانده شده است.

کمربندبازی، طناب کشی، چلی، آسیاب بچرخ، قلاب سنگ، هفت سنگ، قیقاج، عمو زنجیرباف، الک دولک، گرگم و گله می برم، کش بازی، پنجره بازی، یه قل دو قل، سنگ بازی، جورابین، کلاه پران، کلاس کلاس، الختر و کشتی از جمله رشته های فعال هیات های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار