رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: آلودگی هوای این شهرستان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد برای عموم مردم خطرناک است.
کد خبر: ۲۵۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 05 July 2016
عبدال دیانتی نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ذرات معلق در هوای گچساران هم اکنون 350میکروگرم بر مترمکعب است.
وی از عموم مردم خواست در معرض هوای آزاد قرار نگیرند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: میزان ذرات معلق هوا در زمان عادی 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
دیانتی نسب بیان کرد: هوای گچساران برای عموم مردم ناسالم است و مردم باید با نوشیدن آب،شیر و خودداری از فعالیت ورزشی از آثار منفی آلودگی هوا بر سلامتی خود بکاهند.
وی اظهار کرد: موج آلودگی هوا از روز یکشنبه شهرستان گچساران را فرا گرفته است که بیشترین آن هم اکنون است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران نیز گفت: گرد و غبار شدید میزان دید افقی در این شهرستان رابرای سومین روز متوالی کاهش داده است.
اردوان نوشادپور میزان افزود: دید افقی در گچساران در روز جاری شش کیلومتر برآورد شده در حالی که استاندارد آن در هوای سالم 10 کیلومتر است.
وی تعداد روزهای با پدیده ریزگرد در این شهرستان را 24 روز در سال جاری ذکر کرد.
نوشادپور تصریح کرد: متوسط دید افقی در روزهای با پدیده ریزگرد در گچساران 800 تا هشت هزار متر بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 91 تاکنون 240 روز با پدیده ریزگرد در گچساران ثبت شده است.
فرمان فرامین افزود:سال 93 با ثبت 73 روز دارای بیشترین پدیده ریزگرد در این شهرستان بوده است.
وی تعداد روزهای با پدیده ریزگرد در گچساران در سال های 91،93، 94 و 95 را به ترتیب 53،40، 52 و 22 روز ذکر کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ثبت 210 روز با پدیده ریزگرد در ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر از سال 91 تاکنون خبر داد و گفت: سال 92 با 58 روز آلوده رکوردار روزهای با پدیده ریزگرد در این ایستگاه بوده است.
وی با اشاره به کوهستانی بودن بخشی از کهگیلویه و بویراحمد و سخت بودن جنس زمین در مناطق گرمسیری افزود: هیچ موردی از کانون تولید ریزگرد در این استان وجود ندارد و منشا آلودگی هوا نزدیکی با استان خوزستان و کشورهای عربی است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: میزان آلودگی هوای این شهرستان در روزهای با پدیده ریزگرد از سال 91 تاکنون تا شعاع دید 20 متر هم در این شهرستان هم ثبت شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت هوای مناطق مختلف این استان تا سه روز آینده را صاف تاکمی ابری، همراه با وزش باد و غبارآلود پیش بینی کرد.
شهرستان گچساران 120 هزار نفر جمعیت دارد.
کارشناسان بهداشت محیط ضمن ابراز نگرانی از استمرار آلودگی هوا در گچساران از مردم خواستند درزهای پنجره ها را با درزگیر مسدود کنند و شیشه خودروهای در حال حرکت را ببندند.
شهرستان گرمسیری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار