مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از نظارت بر روند خدمات‌دهی مکان‌های تفریحی استان خبر داد و گفت: با متخلفان در ارائه خدمات به گردشگران برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 05 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلات تابستانی امسال اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هرساله و به دلیل آب و هوای متنوعی دارد میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو شهرستان بویراحمد و سی‌سخت از مهم‌ترین اماکن گردشگری در جنوب غرب کشور هستند که که خوشبختانه شرایط میزبانی در این دو شهرستان فراهم است.

این مسؤول افزود: تعداد 30 باغ تفریحی که به ترتیب در سی‌سخت 16 باغ تفریحی و در یاسوج 14 باغ میزبان گردشگران است.

وی با اشاره به نقش این اماکن تفریحی در معرفی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع اقلام فرهنگی در این باغ‌های تفریحی می‌تواند جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان را به گردشگران و مسافران نشان دهد.

باقری با بیان این‌که این اداره‌کل در راستای اجرای طرح‌های گردشگری و خدمات رفاهی از سرمایه‌گذاران در این استان حمایت می‌کند.

این مسؤول به نقش باغ‌ها و مکان‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: رونق گردشگری و جذب گردشگر از اهداف اصلی اداره‌کل گردشگری استان است.

باقری بر معرفی آداب و رسوم سنتی غنی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در باغ‌های تفریحی این استان تأکید کرد و گفت: ارائه غذاهای سنتی و آداب و رسوم مردم استان به عنوان میراث فرهنگی غنی این منطقه می‌تواند فرصت گردشگری خوبی را برای گردشگران فراهم کند.

وی به موضوع اشتغال‌زایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: رونق گردشگری در باغ‌های تفریحی سی‌سخت و بویراحمد و ورود گردشگر به این مناطق نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد.

این مسؤول بر لزوم رعایت شؤونات اسلامی، نرخ‌های ارائه خدمات مانند غذا، اسکان و نحوه برخورد با گردشگران در باغ‌های تفریحی تأکید کرد و گفت: این نوع برخود سبب می‌شود که گردشگران شهرستان‌های بویراحمد و سی‌سخت را در سال‌های آینده به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به طور مستمر بر روند خدمات‌‌دهی باغ‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان نظارت کامل دارد و با متخلفان در ارائه خدمات گردشگری برخورد قانونی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار