کد خبر: ۲۵۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 04 July 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از افتتاح مرکز بزرگ سینمای هنر و تجربه در بابل برای تربیت سینماگران شمال کشور خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این سینما بخشی از هزینه‌ها از سوی ارشاد مازندران اختصاص یافته است.

 احد جاودانی پیش از ظهر امروز در جلسه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش در سالن اجتماعات شورای شهر بابل برگزار شد، اظهار کرد: بابل شهر دارالمومنین به شهر آیت‌الله روحانی (ره) معروف بوده و نگاه قالب این شهرستان نگاه فرهنگی است.

وی موفقیت علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بابل را سرآمد شهرهای استان برشمرد و افزود: بخش بزرگی از افتخارات مازندران به ظرفیت بابل برمی‌گردد زیرا دارای مردمی آشنا به فرهنگ بوده و خیران در حوزه فرهنگی مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از تاثیرگذار بودن جشنواره‌های مختلف در بابل خبر داد و تصریح کرد: جشنواره‌های مختلف در استان متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها برگزار می‌شود و بابل به سبب ظرفیت بالای هنر سینمایی، جشنواره وارش را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره وارش از مرحله استانی به منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی ارتقا یافت تا نگاه فیلم‌سازان فیلم کوتاه را در حوزه بین‌المللی به خود جذب کند.

جاودانی با اشاره به اینکه این یک رخداد فرهنگی است که باید ادامه‌دار و مستمر باشد، یادآور شد: این جشنواره در سطح کشور به نام مازندران و شهرستان بابل به ثبت رسیده و شناخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نگاه نادرست سیاسی، حوزه فرهنگ را آسیب می‌زند لذا نباید نگاه جناحی حاکم شود، اضافه کرد: با وجودی که جشنواره وارش پیشرفت خوبی داشته است اما در جشنواره قبلی شاهد خروجی مناسب نبودیم لذا باید زمینه‌سازی و بسترسازی بهتری در این حوزه انجام شود.

وی افزود: در جشنواره قبلی حضور فیلم‌سازان مازندرانی و بابلی بسیار کمرنگ بود لذا سعی داریم در این جشنواره تولیدات مازندران و بابل را در کنار تولیدات کشور و خارجی داشته باشیم.

جاودانی با اشاره به اینکه جشنواره وارش در اردیبهشت 96 برگزار می‌شود، ادامه داد: مازندران استان گردشگری است و باید قابلیت گردشگری و تمدن این استان و شهرستان بابل در لوای این جشنواره به نحو شایسته معرفی شود.

وی ادامه داد: باید پذیرفت سینماها دیگر ظرفیت 800 تماشاگر را ندارد و در حال حاضر به جای این سالن‌ها نیازمند سالن‌های نمایش با ظرفیت 100 تا 200 نفره هستیم که در کنار هم بتوانند همزمان چند فیلم را متناسب با سلیقه مردم اکران کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بعضی از برنامه‌ها متناسب بعضی از شهرستان‌ها نیستند، ادامه داد: اگر فعالیت فرهنگی در جایی انجام نمی‌دهیم به این معنی نیست که مردم آنجا علاقه‌مند نیستند که گاهی هم شاهد هستیم اگر جلوی اینگونه فعالیت‌ها در شهرستانی گرفته شود آن فعالیت زیرزمینی می‌شود.

وی افزود: با تمام این اوصاف هم باید به دغدغه متدینان توجه شود و هم نگاه واقع‌بینانه به حوزه فرهنگ و هنر و جوانان داشت، باید کاری کنیم که نسل جوان را با خود همگام و همراه سازیم و به جشنواره بومی و سنتی توجه ویژه شود.

جاودانی با بیان اینکه ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد مجتمعی برای هنرمندان است و چون ارشاد ساختمان اداری ندارد در آنجا مستقر است، افزود: در صدد راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری هستیم تا سالن‌های ارشاد را به آنها واگذار کنیم و هر جا که فعالیت مجموعه فرهنگ و ارشاد موازی با دستگاه‌های اجرایی بود حاضر به واگذاری هستیم تا با افزایش هم‌افزایی بتوانیم شاهد رونق اقدامات فرهنگی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: شهرداران بابل، ساری و محمودآباد بیشترین مشارکت را در حوزه فرهنگی دارند.

وی افزود: اسکان، پذیرایی،حمل و نقل مهمانان جشنواره، برگزاری تور بابل‌گردی، انجام کارهای تبلیغاتی، چاپ بنر، افتتاحیه و اختتامیه، تهیه بسته‌های فرهنگی، فضاسازی شهری، بسیج دستگاه‌های مختلف و تقدیر از سه هنرمند بابلی، انتظار ما از مسؤولان بابل در برگزاری این جشنواره است.

جاودانی از افتتاح مرکز بزرگ سینمای هنر و تجربه در بابل برای تربیت سینماگران شمال کشور خبر داد و اضافه کرد: برای راه‌اندازی این سینما بخشی از هزینه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اختصاص یافته است که امیدواریم بخشی را شورای شهر بابل به عهده بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار