سال گذشته بدترین شرایط اقتصادی کشور بعد از انقلاب رقم خورد به طوریکه بیشتر تولیدکنندگان و صنعتگران خود را به سختی روی پا نگهداشتند
کد خبر: ۲۵۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 04 July 2016
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: صنعت و تولید استان نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر زبردست در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان، با بیان اینکه سال گذشته بدترین شرایط اقتصادی کشور بعد از انقلاب رقم خورد به طوریکه بیشتر تولیدکنندگان و صنعتگران خود را به سختی روی پا نگهداشتند، اظهار کرد: حفظ تولید کار هنرمندانه‌ای توسط صنعتگران و تولیدکنندگان بود.

وی با بیان اینکه باید دعا کنیم مدیران دولتی قبل از بازنشستگی یک دوره در بخش خصوصی مدیریت کنند تا شرایط را بهتر درک کنند، افزود: مدیران دولتی مدیر هزینه بوده و اعتبارات را به راحتی هزینه می‌کنند و مدیران درآمد نبوده‌ و درآمدزایی ندارند در مقابل فردی که اشتغالی ایجاد کرده و درآمدزایی می‌کند، کار ارزشمندی انجام می‌دهد.

زبردست ادامه داد: باید نگاه‌ها را نسبت به بخش خصوصی و افرادی که در بخش تولید اعم از کشاورز، صنعتگر و تاجر مشغول فعالیت هستند، تغییر دهیم اما متاسفانه تفکیکی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار ایجاد نشده است در حالیکه باید افرادی که سرمایه‌گذاری کرده و اشتغال می‌کنند را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه باید دولت باید از محل مالیات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران کشور را مدیریت کند،  تاکید کرد: تولیدکننده جورکش مردم است بنابراین باید قدر این افراد را دانست و آنها را حفظ کرد این در حالست که در استان همدان دستگاه‌ها پاسخگوی خوبی به ارباب‌رجوع نیستند و با تندی و غیض به آنها پاسخ می‌دهند.

زبردست عنوان کرد: به هیچ‌وجه اتاق بازرگانی مدافع افراد متخلف نیست و از این افراد حمایتی نمی‌کند اما دستگاه‌ها باید با مردم درست رفتار کرده و مُر قانون را رعایت و اجرایی کنند.

وی برخی از تولیدکنندگان به علت این رفتار نامناسب می‌خواهند از تولید دست بکشند اما انتظار می‌رود این مشکلات حل و برطرف شود، اظهار کرد: بانک‌ها دستورالعمل و چارچوب اجرایی دارند اما هرچقدر درصد بهره و کارمزد بانکی پایین بیاید، پول وارد عرصه تولید شده و سبب اشتغالزایی می‌شود.

زبردست در ادامه گفت: 6 تا هفت کشور به عنوان بازار هدف برای استان همدان تعریف شده که پس از ماه رمضان هیئت‌های تجاری برای رصد ظرفیت کشورهای اتریش، چک، هلند، روسیه و آفریقای‌جنوبی اعزام می‌شوند.

وی با اعلام اینکه می‌توان از ظرفیت‌های کشور خود برای اشتغالزایی در سایر نقاط دنیا استفاده کرد، عنوان کرد: باید نسبت به صادرات خدمات فنی مهندسی با 800 شرکت پیمانکاری، 200 انبوه‌ساز و 7500 مهندس اقدام کرد چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار