مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد معضل بیکاری در این استان گفت: مهارت‌آموزی بهترین راه اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۲۵۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 04 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، فرج‌الله راد ظهر امروز در نشست شورای روابط عمومی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که بیکاری یکی از معضلات اساسی در جامعه است اظهار داشت: آموزش مهارت می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی ایجاد کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاهش بیکاری در استان باید مهارت‌گرایی جایگزین مدرک‌گرایی شود.
وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تفاهم‌نامه‌ای را با دستگاه‌های مختلف برای ارائه آموزش به جامعه هدف منعقد کرده است عنوان کرد: آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، زندان‌ها، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله این دستگاه‌های اجرایی هستند.
راد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که قصد ارائه آموزش‌های مهارتی به کارکنان خود را دارند باید مجور مهارت را از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دریافت کنند تا این اداره بر کار آنها نظارت داشته و ارزیابی مهارت‌ها را انجام دهد.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و انرژی آزمون‌های کتبی و علمی مهارتی به صورت آنلاین و الکترونیکی در استان برگزار می‌شود و کاغذ در این آزمون‌ها حذف شد.
راد با اشاره به اینکه از یک تا 7 مرداد ماه هفته مهارت است گفت: 6 مرداد روز ملی مهارت است و این اداره کل به صورت رایگان آمادگی برگزاری دوره‌های " icdl" و اتوماسیون اداری را برای دستگاه‌های اجرایی استان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار