مسئول ستاد استهلال هرمزگان از اعزام ۱۴گروه استهلال به ارتفاعات این استان خبر داد و گفت: گروه های استهلال از غروب دوشنبه ۱۴ تیر برای رصد هلال ماه شوال اعزام می شوند.
کد خبر: ۲۵۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 04 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی ارجمند در جمع خبرنگاران عنوان کرد: 14 گروه استهلال فردا عصر با حضور در ارتفاعات و همچنین دریا، هلال ماه سوال را رصد می کنند.
 
وی با بیان اینکه 12گروه از سوی ستاد استهلال، یک گروه به نمایندگی اهل سنت و یک گروه از سوی سپاه رصد ماه را دنبال خواهند کرد، افزود: هر گروه استهلال متشکل از چهار نفر شامل سرگروه، روحانی، رصدگر و محاسب است.
 
حجت الاسلام و المسلمین ارجمند ادامه داد: گروه های استهلال در شهرستان های بندرعباس (ارتفاعات کوه گنو)، حاجی آباد، رودان، پارسیان، جاسک، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر، بخش فین، بخش چارک و بستک و در دریا روی عرشه کشتی مستقر خواهند شد.
 
به گفته وی؛ چهار گروه با تلسکوپ هشت اینچ و دوربین عکاسی و دیگر گروه ها با دوربین چشمی و دوربین عکاسی هلال ماه شوال را رصد خواهند کرد.
 
رئیس ستاد استهلال استان هرمزگان بیان کرد: مشاهده هلال ماه از هر گروه ها به دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تائید نهایی و آغاز ماه شوال اعلام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار