مدیر جهاد کشاورزی چرداول ازآغازبرداشت نخود،هندوانه وانگور دراراضی چرداول خبرداد.
کد خبر: ۲۵۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 03 July 2016
مدیر جهاد کشاورزی چرداول ازآغازبرداشت نخود،هندوانه وانگور دراراضی چرداول خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛اقبال گراوندی اظهار کرد: امسال 800 هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان به کاشت هندوانه اختصاص یافته بود که برداشت این محصول در این سطح از هکتار یک هفته پیش آغاز شد و پیش بینی می شود بیش از 27 هزار تن هندوانه برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: ارزش ریالی فروش محصول هندوانه کشاورزان چرداولی 135 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 400 نفر را بطور مستقیم و 600 نفر را بصورت غیر مستقیم و فصلی فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاوری چرداول تاکید کرد: کشت هندوانه بصورت آبی و سنتی انجام می شود و هر ساله مقدار زیادی از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول می رود که پس از برداشت به شهرها و استان های همجوار و همچنین کشور عراق صادر می شود.

گراوندی همچنین از آغاز برداشت محصول انگور یاقوتی و عسگری در تاکستان های این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: امسال 200 هکتار از اراضی دیم و آبی به کاشت انگور یاقوتی و همچنین درصد کمتری انگور عسگری اختصاص یافته است که پیش بینی می شود یک هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با ذکر این نکته که سطح کشت انگور نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته ادامه داد: ارزش ریالی فروش این محصول 10 میلیارد ریال است که ضمن اشتغالزایی برای 100 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم (فصلی) جهت فروش به ایلام و استان های همجوار ارسال می شود.

گراوندی دیگر محصولی که برداشت آن در اراضی دیم کشاورزی شروع شده است را نخود ذکر کرد و گفت: در سال زراعی حدود سه هزار هکتار از اراضی منطقه تحت کاشت نخود قرار گرفته و پیش بینی برداشت یک هزار و 700 تن می شود که میزان برداشت نسبت به مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ارزش فروش این محصول بیش از 51 میلیارد ریال است و با فراهم کردن اشتغالزایی 800 نفر مستقیم و 500 نفر غیر مستقیم ضمن تامین نیاز استان ایلام به کشور عراق نیز صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول از مراحل پایانی برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد:

از زمان برداشت محصول گندم تاکنون 40 هزار تن مازاد بر مصرف برداشت شده است و پیش بینی می شود تا 47هزار تن نیز برداشت افزایش یابد که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 160 درصدی را نشان می دهد.

گراوندی تاکید کرد: تاکنون بیش از 11 هزار تن جو مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه خریداری شده که تا سقف 14 هزار تن نیز پیش بینی می شود و نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله با داشتن بیش از 52 هزار هکتار اراضی دیم و آبی در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار