کد خبر: ۲۵۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 03 July 2016
حجت الاسلام غلامرضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم های تخصصی از نیم ساعت قبل از غروب آفتاب در هفت شهرستان سیستان و بلوچستان ساکن می شوند.
وی افزود: امیدواریم شرایط جوی در روز سه شنبه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان مساعد باشد چراکه وجود ابر و گرد و غبار، کار استهلال را با مشکل رو به رو می کند.
وی ادامه داد: این تیم های تخصصی از میان منجمان و کارشناسان این علم تشکیل شده و به انواع ابزارآلات، دوربین های دوچشمی قوی و تلسکوپ مجهز هستند و تمام تلاش خود را برای رویت هلال ماه انجام خواهند داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد ماه مبارک رمضان امسال 29 روزه است و عید سعید فطر و هلول ماه شوال مقارن با تاریخ ذکر شده در تقویم رسمی کشور است.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی های انجام شده در بازارهای استان زکات فطریه امسال در سیستان و بلوچستان با میزان اعلام شده از سوی مراجع تقلید تفاوت چندانی ندارد.
حجت الاسلام عباسی گفت: میزان فطریه برای هر فرد 60 هزار ریال معادل 3 کیلوگرم گندم در نظر گرفته شده و کفاره غیرعمد هم به ازای هر روز 20 هزار ریال محاسبه شده است.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که قوت غالب آنان برنج است باید زکات فطریه و کفاره خود را بر اساس آن بپردازند که میزان زکات فطریه برای این افراد 150 هزار ریال معادل 3 کیلوگرم برنج خواهد بود و کفاره غیرعمد آنان نیز به ازای هر روز 50 هزار ریال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار