خطیب جمعه بندرعباس گفت: ملت ایران در روز قدس همه مستکبران جهانی را با حضور میلیونی خود زیر پا له کرد.
کد خبر: ۲۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 01 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در گذشت زمان تنها چهره مستکبران عالم تغییر کرده و جریان استکبار امروز که خون ملت‌ها را بر زمین می‌ریزد همان جریان فرعونی‌ است که از ظلم و ستم به ملت‌ها و تجاوز به حقوق آنان در تاریخ بسیار شنیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران با حضور گسترده و میلیونی در راهپیمایی روز قدس، مستکبران جهانی را زیر پای خود له کرد، افزود: این حضور حماسی نشانه فهم بالای ملت ایران و درک عمیق پیام امام خمینی (ره) است.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: در سال 1358 که امام برای اولین بار آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به روز قدس نام‌گذاری کردند، تنها مراسم راهپیمایی در ایران برگزار می‌شد اما استمرار ملت ایران در این راه حق موجب شده که اکنون در بیش از 80 کشور دنیا، ملت‌های آزادی‌خواه به صحنه می‌آیند و از آرمان ملت فلسطین حمایت و انزجار خود را از صهیونیست‌ها ابراز می‌کنند.
 
نعیم‌آبادی ادامه داد: حرکت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری روز قدس موجب شد تا ملت‌های آزاده جهان از جمله ملت ایران، صهیونیست‌ها را زیر پا له کرده و آمریکا را از اریکه قدرت به زیر بکشند.
 
وی تاکید کرد: باید برای غلبه بر دشمنان واقعی اسلام، وحدت و یکپارچگی خویش را حفظ و با تقویت روحیه انقلابی در وجود جامعه اسلامی، راه اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را هموار کنیم و بدانیم که جبهه استکبار حتی یک روز نیز بدون توطئه بر علیه ملت ایران نخواهد بود و هوشیاری رمز غلبه بر توطئه‌هاست.
 
نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: روحیه استقلال‌طلبی ملت ایران برای بسیاری از ملت‌های جهان به الگویی کم‌نظیر بدل شده و باید این راه را با جدیت و با پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهیم.
 
نعیم‌آبادی در خطبه‌های دوم نماز جمعه بندرعباس از بنیاد شهید استان هرمزگان خواست تا یاد و خاطره شهدای دوران جنگ تحمیلی را به نحو مناسب‌تری گرامی داشته و بخصوص در مناسبت‌های خاص نظیر سالگرد عملیات‌های مختلف دفاع مقدس که شمار زیادی از شهدای هرمزگان در آن به فیض شهادت نائل شدند، برنامه‌ها و یادواره‌هایی را برگزار و زمینه آشنایی بیشتر جامعه با شهدا را فراهم کند.
 
وی به سالگرد عملیات رمضان و حضور چشمگیر رزمندگان استان هرمزگان در این عملیات و نقش بارز آنان در موفقیت آن اشاره کرد و عنوان داشت: در این عملیات 32 شهید از هرمزگان تقدیم راه اسلام و امنیت و اقتدار کشور شد و باید یاد این شهدای عزیز به خوبی در جامعه گرامی داشته شود.
 
امام جمعه بندرعباس در ادامه به شهادت دو محیط‌بان استان هرمزگان اشاره و با تجلیل از جایگاه این دو شهید و تلاش‌های همه محیط‌بانان استان و سراسر کشور، اظهار کرد: باید ضمن در نظر گرفتن اشد مجازات برای عاملان این قتل‌ها، قانون به گونه‌ای ساماندهی شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
 
نعیم‌آبادی سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان در 12 تیرماه 1367 را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایت سند دیگری از خوی درندگی آمریکا است و با علم به ماهیت این پرواز و مسافری بودن آن، 290 مسافر بی‌گناه از جمله 66 کودک را به قعر آب‌های خلیج فارس فرستاد.
 
وی برگزاری مراسم با شکوه و بیان جنایات آمریکایی‌ها در این پرونده را بسیار با اهمیت دانست و گفت: 12 تیرماه هر سال باید با مجموعه برنامه‌های مناسبی گرامی‌ داشته شود تا نسل جوان جامعه امروز بداند که چه ظلم‌های فراوانی بر ملت ایران از سوی آمریکایی‌ها رفته است.
 
امام جمعه بندرعباس در پایان از مؤدیان مالیاتی نیز خواست تا با انصاف بیشتری با کسبه و اصناف برخورد کنند و مالیات اسلامی را در جامعه ترویج دهند تا مبادا به واسطه مالیات‌های بی‌حساب، اصناف مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی‌شان شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار