استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان باید صادرات مرغ و تخم مرغ در استان قزوین به ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یابد.
کد خبر: ۲۵۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 30 June 2016
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه صادرات بخش کشاورزی ظهر پنجشنبه با حضور استاندار قزوین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

دراین جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ تولیدکنندگان برای افزایش میزان تولید و صادرات استان اعلام آمادگی کردند.

فریدون همتی در این جلسه گفت: صادرات محصولات کشاورزی در حوزه مرغ و تخم مرغ باید به ۱۲۰ میلیون دلار برسد و در صورت تحقق این امر تولیدکنندگان تشویق خواهند شد.



استاندار بیان کرد: در صورتی که صادرات این محصولات از مرز ۱۲۰ میلیون دلار فراتر رود به ازای هرتن پاداش های قابل توجهی پرداخت می کنیم تا انگیزه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بالا برود.

قول مساعد برای پرداخت سرمایه در گردش و نقدینگی تولیدکنندگان

همتی یادآورشد:برای تامین حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بررسی و پیگیری لازم راانجام خواهیم داد اما انتظار داریم تولیدکنندگان هم با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و امکانات سخت افزاری را برای تحقق صادرات فراهم کنند.

وی افزود:اگر تولیدکنندگان استان بخواهند در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشند باید استانداردهای جهانی را رعایت کرده و به کیفیت اهمیت دهند و محصولات خود را با برند صادر کنند.

استاندار یادآورشد: صادرات مرغ و تخم مرغ باید سیستماتیک عمل کنند و دراز مدت بیندیشند و سود موقت را فدای حضور بلند مدت در بازارهای مهمی مانند روسیه نکنند.

وی گفت:باتشکیل هلدینگ و کنسرسیوم می توانید به صورت متمرکز و قوی باتجار روسی وارد معامله شوید واعتماد طرف های خارجی را جلب کنید زیرا در بازار جهانی حضور شرکت های کوچک موفق نخواهد بود.



کشمش ظرفیت صادراتی بالایی دارد/ کشمش می تواند جایگاه پسته کشوری داشته باشد

استاندار اضافه کرد: محصول کشمش تاکستان می تواند به عنوان یک برندشاخص جهانی نقش مهمی در صادرات استان ایفا کرده و با یک برنامه ریزی درست و منطقی مانند پسته جایگاه کشوری پیدا کند.

وی استفاده از تجهیزات مدرن و بسته بندی مناسب را در صادرات کشمش مهم دانست و اظهارداشت: باید بتوانیم با سلیقه مشتریان کشورهای هدف تولیدات خود را عرضه و از شرایط ایجاد شده بخوبی استفاده کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار