با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان انجام می گیرد؛
اخیرا مدیران دو دستگاه تاثیرگذار در ترویج فرهنگ کتابخوانی کودکان، نشستی را برای تقویت همکاریها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان برگزار کردند که در صورت پیگیری اهداف این نشست، اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ استان محسوب می شود.
کد خبر: ۲۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 19 April 2015

درباره اهمیت مطالعه و نقش آن در پرورش شخصیت افراد و رشد دانش و فرهنگ در جوامع بشری هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

به گزارش تابناک اردبیل، با وجود همه اهمیتی که کتاب و کتابخوانی در توسعه جامعه دارد، متاسفانه قلب کتابخوانی در ایران به کندی می زند و این عارضه شامل استان اردبیل هم می شود. این موضوع باعث شده است که مسئولان همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی و بالا رفتن سرانه مطالعه در جامعه باشند.

امروزه روشن شده است که علاقه به مطالعه باید در سنین کودکی و نوجوانی در ضمیر ناخودآگاه انسان نهادینه و تقویت شود. بنابراین برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید کارهای فرهنگی زیربنایی را از سنین کودکی و نوجوانی شروع کرد.

اخیرا مدیران دو دستگاه تاثیرگذار در ترویج فرهنگ کتابخوانی کودکان، نشستی را برای تقویت همکاریها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان برگزار کردند که در صورت پیگیری اهداف این نشست، اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ استان محسوب می شود.

در نشست مشترکی که مدیران کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل داشتند، نحوه همکاری بیشتر این دو نهاد برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تشکیل کارگروه مشترک کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری

رباب عزیزخانی مدیر کل کتابخانه های عمومی در دیدار با ناهید اللهوردی زاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تأکید بر لزوم هماهنگی و همسوئی نهادهای فرهنگی، اظهار کرد: تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی، تسریع در توسعه فرهنگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی، برگزاری مشترک برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای با نهادهای فرهنگی را از جمله راهکارهای این تعامل دانسته و افزود: کتابخانه های عمومی استان آماده برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی با محوریت کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری است.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان، استفاده از تجارب مربیان و کارشناسان کانون در حوزه کودک و نوجوان را موجب اتخاذ روشهای بهتر برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین این قشر ذکر و اضافه کرد: کتابداران استان با فراگیری ادبیات و نمایش خلاق، می توانند در حوزه کودک و نوجوان خدمات مفیدتری ارائه کنند.

به گزارش تابناک اردبیل، در این دیدار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با استقبال از همکاری های بیشتر، کانون را نهاد تخصصی در حوزه پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: تشکیل کارگروه های مشترک و برنامه ریزی های منسجم می تواند کتابخانه و کانون را در سوق دادن بیشتر کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه یاری کند.

ناهید اللهوردی زاده با اعلام آمادگی جهت انتقال تجارب کارشناسان و مربیان کانون در حوزه ادبیات و نمایش خلاق، افزود: در حال حاضر بیش از 40 آیتم فرهنگی در کانون اجرا می شود.

وی، کودکان و نوجوانان را مهمترین گروه هدف در حوزه فرهنگ قلمداد کرد و ادامه داد: برای داشتن فرهنگ توسعه یافته و ایران پیشرفته، باید اهمیت بیشتری به پرورش فرهنگی این قشر قائل شد.

در اوضاع وخیم فرهنگ کتابخوانی در استان، همکاری دو نهاد مسئول و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و کتابخوانی، روزنه امیدی برای انجام کار زیربنایی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ایجاد می کند. انتظار می رود با همکاری تنگاتنگ کارشناسان این دو حوزه برای کمک به تربیت نسل کتابخوان و آینده ساز، گرهی اساسی از معضل کتاب نخوانی در استان اردبیل گشوده شود و در آینده شاهد ارتقای سرانه مطالعه در استان باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار