امنیت غذایی جامعه نیاز به آموزش و تبلیغ و فرهنگ سازی دارد و زمانی امنیت غذایی جامعه تامین می شود که سبد غذایی به طور صحیح تولید، انتخاب و توزیع و طبخ شود.
کد خبر: ۲۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 19 April 2015

به گزارش تابناک، نشست خبری هفته سلامت با حضور دبیرستادبزرگداشت هفته سلامت که مسئولیت آن را مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عهده داشت در سالن شورای شهرک دانش و سلامت با حضور خبرنگاران برگزار شد.

علی عمادزاده، دبیرستاد بزرگداشت هفته سلامت در این نشست به اهمیت شعار جهانی سال 2015 سازمان بهداشتی غذا اشاره کرد و گفت: امسال شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را از یکم تا هفتم اردیبهشت دردستورکار داریم ،زیرا ایمنی و امنیت مواد غذایی با همکاری و تعامل سازنده و موثرنهادهای مختلف امکان پذیر است.

دبیرستاد بزرگداشت هفته سلامت افزود: امنیت غذایی جامعه نیاز به آموزش و تبلیغ و فرهنگ سازی دارد و زمانی امنیت غذایی جامعه تامین می شود که سبد غذایی به طور صحیح تولید، انتخاب و توزیع و طبخ شود.

وی با اظهارتاسف از اینکه سواد سلامت در جامعه ما وضعیت خوبی ندارد گفت: نبودن ایمنی و امنیت غذایی در جامعه مانع توسعه اجتماعی و عامل فشار و تحمیل برسیستم های اجتماعی و بهداشتی و کاهش امید به زندگی بین جوانان می شود،

عماد زاده اهداف برگزاری هفته سلامت را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و نحوه آموزش و تولید مواد غذایی سالم و جلب مشارکتهای مردم و همکاری مردم و جلب حمایت سیاستگذاران دولتی و خصوصی عنوان کرد و گفت: از جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و سازمانهای غیردولتی و مردم نهاد گفت: تکریم فعالیت های دست اندرکاران حوزه سلامت و تببین عوامل موثر بر سلامت جامعه از اهداف دیگر برگزاری هفته سلامت است.

وی ضمن اعلام خبر افتتاح فاز 2 طرح کشوری نظام سلامت در مشهد با حضور وزیر بهداشت و آموزش علوم پزشکی در منطقه شهرک مهرگان در روز پنجشنبه این هفته به اعلام برنامه های هفته سلامت در استان پرداخت.

عماد زاده گفت: برگزاری همایش هفته سلامت در تالار ابن سینا، برپایی نمایشگاه سلامت در پارک ملت و بوستانهای مشهد از یکم تا هفتم اردیبهشت همزمان با هفته سلامت، برگزاری مسابقه دوی همگانی و برگزاری چادرسلامت در 5 بوستان از بوستان های مشهد از جمله این برنامه خواهد بود.

دبیرستاد بزرگداشت هفته سلامت افزود: برگزاری تورهای دانش آموزی و رسانه ای و دوره های آموزشی برای کارکنان ادارات دانشگاه علوم پزشکی و سایرادارات و جشنواره غذای سالم و اجرای طرح غربالگری دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش در اجرای غربالگری بیماریهای قلببی و عروقی و دیابتی نوع یک ،نیز از برنامه های دیگر در این هفته است.

عمادزاده در پایان از برگزاری دوره ترویجی برای آموزش کشاورزان استان با محوریت شعار غذای امن تولید در مزرعه تا خانه با مشارکت تعاون روستایی و جهاد کشاورزی نام برد.

ازجمله حاشیه جالب این نشست خبری بسته پذیرایی میوه ایمنی غذا از مزرعه تا سفره بود که عمادزاده اظهارداشت: سلامت این بسته بندی توسط معاونت غذا و دارو تایید شده است اما تنها مشکل این بسته های پذیرایی اینست که امکان بازیافت ظرف این بسته بندی به خاطر پلاستیکی بودن وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار