مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از راه اندازی ایستگاه های بدون خودرو در سه نقطه از بازار بزرگ تهران با حضور 24 ساعته تعدادی آتش نشان خبر داد و گفت: ساماندهی سیمکشی بازار از سوی شرکت برق منوط به ابلاغ بودجه ای جدا از بودجه نگاهداشت از سوی وزارت نیرو است.
کد خبر: ۲۴۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 22 June 2016
سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام خبر ایحاد ایستگاه های آتش نشانی بدون خودرو برای بازار بزرگ تهران خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح شاهد اماکنی در بازر بزرگ هستیم که به صورت مداوم چند آتش نشان با امکانات اطفاء حریق حضور دارند تا در هر نقطه ای بازار که اتفاقی رخ دهد و در هر شرایطی از ازدحام جمعیت خود را به نقطه مورد نظر برسانند.

وی افزود: این افراد مسئولیت مهار اولیه آتش تا زمان رسیدن آتش نشان ها از ایستگاه های پیرامونی را بر عهده دارند.

شریف زاده با بیان این که ایستگاه های بدون خودرو در سه نقطه از بازار بزرگ جانمایی خواهند شد، اظهار کرد: شهرداری منطقه 12 در حال حاضر موظف است این سه نقطه را به منظور استقرار شبانه روزی آتش نشان ها اجاره یا خریداری کند.

وی با اشاره به این که ساماندهی سیمکشی بازار بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است، خاطرنشان کرد: این شرکت معتقد است برای اجرای این پروژه باید بودجه ای جدای از بودجه نگاهداشت از سوی وزارت نیرو تامین شود تا بتوان ساماندهی سیمکشی بازار را اجرایی کرد اما هنوز این بودجه تامین نشده است.

جداسازی انبار و تولید از بازار بزرگ تهران

وی با تاکید بر این که در محدوده بازار نباید بخش تولید و انبار مستقر باشند، اظهار کرد: لذا این دو بخش نیز  با مسئولیت شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران از بازار بزرگ تفکیک می شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این که از طریق هماهنگی اتحادیه و اصناف مربوطه جداسازی انبار و تولید از بازار بزرگ در حال پیگیری است، گفت: سازمان آتش نشانی نیز در این محدوده وظایف نظارتی خود را انجام می دهد.

راه اندازی یک ایستگاه جدید در کوچه فیات

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این که از زمان طراحی پروژه انظباط شهری در منطقه 12 مقرر شد ساماندهی هایی در حوزه ایمنی به ویژه سیمکشی بازار بزرگ تهران صورت پذیرد، عنوان کرد: سازمان آتش نشانی بر اساس این برنامه موظف به افزایش ایستگاه های خود در محدوده بازار شد. بر این اساس تعداد دو ایستگاه به این محدوده اضافه شده و در صدد هستیم دو ایستگاه دیگر نیز در محله هرندی و امامزاده یحیی به این محدوده تا پایان سال بیافزاییم.

شریف زاده با اشاره به این که تامین این ایستگاه ها منوط به ابلاغ بودجه عمرانی سال جاری است، گفت: همچنین زمینی را محدوده در خروجی انقلاب به خیابان سعدی واقع در کوچه فیات به سازمان آتش نشانی برای ایجاد ایستگاه جدید تحویل داده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: ساماندهی کامل بازار در حوزه ایمنی با توجه به اهمیتی که دارد، منوط به همت تمام دستگاه های دست اندرکار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار