کد خبر: ۲۴۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 22 June 2016

سردار رهام‌بخش حبیبی روز گذشته در حاشیه همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیش از 1700 کیلومتر مرز در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد که این کشورها به دلیل نگاه بد دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، امینت مناسبی را ندارند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: 90 درصد کشت موادمخدر در افغانستان انجام شده و بالای 35 درصد آن وارد کشور می‎شود و یا مورد مصرف قرار می‌گیرد و یا از کشور ما ترانزیت می‎شود که همین امر زمینه ورود مواد مخدر به داخل کشور است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ که نیروی انتظامی در سطح استان در زمینه انسداد مرز داشته، به وسیله جاده، خاکریز، تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و استقرار پاسگاه‎ها و برجک‎ها اقدامات لازم را انجام داده است که همین فعالیت‌ها و اقدامات ویژه، سبب شده امروز شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر باشیم.

وی گفت: در سال‎جاری حدود 40 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در استان داشته‌ایم که این خود عزم جدی را در زمینه مقابله با ورود این مواد افیونی نشان می‎دهد.

سردار حبیبی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‎ریزی و پشتیبانی ویژه دولت بتوانیم انسداد کامل مرز و مسیر ورود مواد مخدر را انجام دهیم تا مشکلات و تبعات ناشی از این پدیده شوم کاهش یابد.

وی از سفر فرمانده مرزبانی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: روز گذشته سردار رضایی با هدف بازدید از نقطه‎های عملیاتی مرز و حضور در جمع مرزداران وارد استان شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: در بدو ورود عازم نقاط صفر مرزی شده و در بازدید از آن آنجا دستورات ویژه را اعلام کردند.

این مسؤول ادامه داد: سردار رضایی در ضیافت افطاری مرزداران در یکی از نقاط مرزی شرکت کرده و امروز صبح بعد از جلسه کمیسیون عملیات عازم تهران شدند.

وی گفت: در راستای ادامه انسداد مرز در استان به دلیل حمایت شخص استاندار هیچ مشکلی نداشته و روند اجرایی کار در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار