نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دستگاه قضایی باید برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مخلان و مفسدان اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 21 June 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دستگاه قضایی باید برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مخلان و مفسدان اقتصادی داشته باشد.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در دیدار رئیس، کارکنان، قضات و مسئولان دادگستری استان ایلام اظهار کرد: دستگاه قضا مظهر اقتدار نظام در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و بخش قابل توجهی از امنیت پایدار کشور مرهون تلاش های بی وقفه و صادقانه قضات و کارکنان قوه قضاییه است.

وی افزود: اگر امروز ملت بزرگ ایران احساس امنیت را در زمینه های گوناگون تجربه می کند نتیجه برخوردهای قاطع مسئولان قوه قضاییه با برهم زنندگان نظم عمومی و مقابله جدی با افرادیست که در صدد خدشه وارد کردن به ارزش ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی هستند.

امام جمعه ایلام یکی از مهمترین مشکلات کنونی کشور را وجود برخی زمینه ها برای فعالیت افراد فاسد در عرصه های اقتصادی اعلام کرد.

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای طرح های زیربنایی و تولیدی باید احساس امنیت کنند تا شاهد شکوفایی این عرصه باشیم بنابراین قطع دست افراد سودجو که بنیان های اقتصادی کشور را مخدوش می کنند، خواسته رهبری و تمامی دلسوزان نظام است.

وی تاکید کرد: مردم به دستگاه قضا امید بسته اند و مسئولان قضایی اگر بتوانند به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند، ضمن کسب رضایت پروردگار مردم را نیز از عملکرد خود خوشحال خواهند کرد.

وی معضل اشتغال را مهمترین مساله کنونی کشور دانست و گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که حدود سه میلیون جوان بیکار داشته باشد و در این حال برخی با دریافت حقوق های چند 10 میلیونی مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: بانک های عامل برای پرداخت وام ازدواج کمبود منابع را بهانه می کنند در حالیکه شاهدیم برخی افراد تسهیلات میلیاردی با بهره چهار درصد می گیرند.
حجت الاسلام لطفی برخورد قاطع و بدون ملاحظه با خاطیان این عرصه را خواستار شد و اضافه کرد: اهمال در رویارویی با این افراد حیثیت و آبروی نظام را با خطر مواجه می کند.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه دادگستری استان در طی سالیان اخیر گفت: تلاش کارکنان و نیورهای دادگستری ایلام باعث شده تا سطح رضایت مندی مردم از دستگاه قضا بالا رفته و سرعت رسیدگی به پرونده ها نیز افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری ایلام نیز در این دیدار گفت: سال گذشته 125 هزار و 43 فقره پرونده به مراکز دادگستری استان واصل شد که با تلاش مجموعه قضات و کارکنان 125 هزار و 126 فقره پرونده مختومه شد که تعدادی از این پرونده ها موجودی سال 93 بود.

فارس نوری افزود: کاهش 9 درصدی ورودی پرونده ها در دادگستری ها و 18 درصدی در دادسراها و کاهش چشمگیر وقوع جرائم خشن و قتل در این استان از موفقیت های دستگاه قضایی در سال 94 است.

وی تاکید کرد: شش هزار و 804 پرونده سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شد که یک چهارم این تعداد منجر به نتیجه شد و مختومه گردید.

اول تا هفتم تیر بعنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار