رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام توسعه و پیشرفت استان را در گرو افزایش مراودات خارجی دانست.
کد خبر: ۲۴۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 18 June 2016

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام توسعه و پیشرفت استان را در گرو افزایش مراودات خارجی دانست.

به گزارش تابناک ایلام؛یارالله نصیری اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و بکری برای سرمایه گذاری های بزرگ پیش روی سرمایه گذاران کلان است ضمن اینکه حمایت جدی نیز از سرمایه گذاران انجام می شود.

وی توسعه و پیشرفت استان را در گرو افزایش مراودات خارجی دانست و افزود: با توجه به پتانسیل های مثبت و قوی که در مرز بین المللی مهران وجود دارد و بواسطه نزدیکی به کشور عراق، ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی در این استان می تواند توانمندی های استان و کشور را در معرض دید تجار و سرمایه گذاران خارجی قرار دهد و عاملی موثر در توسعه صادرات غیر نفتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از راه اندازی سایت نمایشگاهی بین المللی توسط کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان خبر داد و گفت: حدود هشت هکتار زمین در شهر ایلام، برای ایجاد این سایت در نظر گرفته شده و هم اکنون عملیات اجرایی آن با پیشرفت مناسبی در دست انجام است.

نصیری تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری فاز اول این نمایشگاه را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از توسعه تجارت خارجی با اولویت صادرات غیرنفتی و حمایت جدی از بخش خصوصی است، لذا باید تحرکی در بخش اقتصادی با برنامه ریزی، هدف گذاری دقیق و تقسیم کار ایجاد شود که سایت نمایشگاهی می تواند در عملی کردن این مهم تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: با تشکیل این جلسات بخش بزرگی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان مرتفع و این موضوع نیز ادامه دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت ایلام خواستار شناسایی و احصا دقیق موانع و مشکلات صادرات استان شد و اضافه کرد: بدنبال تسهیل شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم و می کوشیم با کمک دستگاه های استانی و ملی، موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار