مدیر هنرستان هنرهای زیبای همدان از آغاز به کار رشته موسیقی در این هنرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 18 June 2016
مدیر هنرستان هنرهای زیبای همدان از آغاز به کار رشته موسیقی در این هنرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمدرضا احسانی، اظهار کرد: هنرستان هنرهای زیبا در سال 73 افتتاح شد و در رشته‌های گرافیک، نقاشی، انیمیشن و بازیگری پذیرش هنرجو داشت.

وی تصریح کرد: از دو سال پیش مجوز پذیرش هنرجو در رشته موسیقی گرفته شد اما به علت وجود تحریم‌ها و کمبود اعتبارات نتوانستیم رشته موسیقی را آغاز کنیم اما از سالتحصیلی جدید در سال‌جاری پذیرش هنرجوهای رشته موسیقی را داریم و در روزهای آینده ثبت‌نام آن صورت خواهد گرفت.

کناره‌گیری هنرجوها از رشته‌های هنری

احسانی با بیان اینکه محل هنرستان واقع در شهرک‌مدنی شهر همدان است، تاکید کرد: دور بودن این هنرستان به مرکز شهر موجب کناره‌گیری هنرجوها از این رشته شده چرا که بسیاری از خانواده‌ها رضایت نمی‌دهند فرزندانشان در محلی به دور از مرکز شهر تحصیل کنند.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای همدان ابرازامیدواری کرد: طی رایزنی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بتوانیم این مرکز را جابجا کنیم و در محلی نزدیک به مرکز شهر به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

وی گفت: هنرآموزی در این هنرستان کاملا رایگان است و تمام امکانات تخصصی در اختیار هنرجوها قرار می‌گیرد.

کم‌کاری آموزش و پرورش در رشته‌های هنر

احسانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حق رشته‌های هنر کم‌کاری کرده است، تصریح کرد: مشاورهای مدارس رشته‌های فنی و به ویژه رشته‌های هنری و هنرستان‌های مربوط به آن را برای اولیا و دانش‌آموزان توضیح نمی‌دهند.

مدیر هنرستان هنرهای زیبا تاکید کرد: عدم‌آگاهی دانش‌آموزان و اولیای آنها از وجود رشته‌های هنری همچون موسیقی، گرافیک و بازیگری سبب شده که بسیاری از آنها به رشته مورد علاقه خود دست نیابند، خود ما هم به علت کمبود اعتبارات در امر تبلیغات رشته‌های هنرستان موفق نبوده‌ایم.

وجود کاردانی موسیقی در دانشگاه علمی-کاربردی

احسانی با بیان اینکه کاردانی موسیقی در دانشگاه علمی- کاربردی واقع در شهرک مدنی وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا در ترم‌های آینده کارشناسی موسیقی را هم به این دانشگاه بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پذیرش هنرجو در هنرستان هنرهای زیبا اظهار کرد: پیش از ورود هنرجوها به این مرکز یک آزمون تئوری و عملی از آنها گرفته می‌شود چرا که برگزاری آزمون و گرفتن تست هنری از هنرجوها به ما کمک می‌کند تا افراد مستعد را جذب کنیم.

95 درصد هنرجوهای همدان وارد بازار کار شده‌اند

مدیر هنرستان هنرهای زیبا با بیان اینکه تاکنون 2700 فارغ‌التحصیل در رشته‌های هنری داشته‌ایم، اعلام کرد: 95 درصد فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مختلف هنری همچون کانون‌های فرهنگی- هنری، مطبوعات، بازیگری و نمایش‌نامه‌نویسی وارد بازار کار شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار