کد خبر: ۲۴۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 17 June 2016


یک پیشکسوت داوری فوتبال گفت: مسابقات یورو 2016 یک کلاس پیشرفته داوری است و باید داوران جوان از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال ایران در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته و یکی از این پیشرفت‌ها نیز مربوط به داوری است.

وی افزود: ما داوران با تجربه و همچنین داوران جوان، با انگیزه و با استعداد بسیاری داریم که به راحتی می‌توانند دیدارهای حساس و مهم در سطح آسیا و حتی جهانی را قضاوت کنند.

این داور بین‌المللی بازنشسته کشورمان که در دوران حرفه‌ای خود قضاوت دیدارهای حساس داخلی، آسیایی و جهانی را بر عهده داشته است، تصریح کرد: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم نفوذ ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، داوران ما به حق خود نرسیده‌اند و اگر اعمال نفوذ برخی از کشورها نبود، این داوران می‌توانستند به مسابقات مهم جهانی راه یابند.

مرادی گفت: با این وجود حتی کمیته داوران AFC هم نمی‌تواند به راحتی از کنار توانمندی داوران ایرانی عبور کند و خودشان به این امر معترف هستند.

وی بیان داشت: ما برای اینکه بتوانیم حق خود را گرفته و قضاوت دیدارهای حساس بین‌المللی را اخذ کنیم، باید داوران ما خود را فراتر از ایران و رقابت‌های داخلی ببیند و برای تحقق این مهم آموزش بهترین راه است.

این پیشکسوت داوری گفت: برخی اوقات داوران جوان به ویژه در شهرستان‌ها می‌گویند چرا فدراسیون فوتبال و کمیته داوران کلاس‌های پیشرفته داوری به اندازه کافی برگزار نمی‌کند که البته این درخواست به حق است.

مرادی گفت: اما داوران جوان ما نباید خود را محدود به حضور در این کلاس‌‌ها و دوره‌های آموزشی کنند و با پیشرفت تکنولوژی می‌توانند هر روز به منابع روز دنیا دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا گفت: در حال حاضر هر شب سه مسابقه در سطح اول اروپا برگزار می‌شود که خوشبختانه این رقابت‌ها به طور مستقیم از صدا و سیما پخش می‌گردد.

مرادی با تاکید بر اینکه این رقابت‌ها یک کلاس پیشرفته داوری است، گفت: امیدوارم داوران جوان و با انگیزه کشورمان که به طور قطع استعداد بسیار زیادی نیز دارند، از این فرصت برای افزایش دانش و آگاهی خود از قوانین جدید فوتبال استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار