مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت : فرهنگ سازی در حوزه ترافیک یکی از نیازهای اصلی شهر است و در حال حاضر مدیریت شهری ضمن انجام اقدامات لازم در راستای رسیدگی به مشکلات ترافیکی در سطح شهر ، روی فرهنگ سازی در حوزه ترافیک متمرکز شده است.
کد خبر: ۲۴۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 16 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا کهوری اظهار داشت : پیرو تاکید شهردار بندرعباس در ارتباط با اهمیت فرهنگ ترافیک، طی یکسال اخیر اقدامات بسیار خوبی به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک به عمل آمد.
 
وی افزود: علاوه بر اقدامات بسیار مناسبی که در سطح شهر بندرعباس در راستای ساماندهی به وضعیت ترافیک شهر و توسعه شبکه معابر شهری صورت گرفته است ،  فعالیت‌های  فرهنگی و آموزشی گسترده ی در جهت بهبود رفتارهای ترافیکی در دستور کار مدیریت شهری در حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک قرار داشت که البته در سال جاری موضوع ارتقای فرهنگ ترافیک مورد توجه ویژه قرار خواهدگرفت.
 
این مقام مسئول تاکید نمود : فرهنگ‌سازی‌ و ارائه آموزش‌های شهروندی بصورت فراگیر در حوزه ترافیک ، باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق متقابل رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی و رفتارهای منطقی در سطح شهر می‌شود.
 
وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در بین مردم تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی شاهد تخلفات کمتری باشیم و از بروز حوادث تلخ و ناگوار رانندگی پیشگیری نماییم.
 
کهوری تصریح نمود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در جهت آموزش فرهنگ ترافیک در طول سال تحصیلی ، روزانه تعداد کثیری از دانش آموزان مدارس و مهدهای کودک را به صورت تئوری و عملی با مسایل ترافیکی آشنا نمود.
 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل  ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: اقدامات فرهنگی بسیار کارآمدتر  از محدودیتهای قانونی است  زیرا درصد بسیار زیادی از ترافیک و نظم شهری به فرهنگ شهروندان و آگاهی و احترام آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی برمی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار