کد خبر: ۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 19 April 2015
به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، ابوالفضل نوبخت اظهارداشت: طرح معاینات دندانپزشکی، شناسایی پوسیدگی دندان، ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان، به همراه آموزش های مربوطه برای 70 کودک تحت حمایت این نهاد انجام شد.

وی با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان در رشد کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تغذیه نامناسب و همچنین عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک، علاوه بر بیماری و از دست دادن دندان ها، هزینه های درمانی بسیار زیادی را نیز بر خانواده ها تحمیل می کند.

مدیر کمیته امداد جنوب غرب تهران با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری از بیماری های دهان و دندان جهت جلوگیری از ابتلا به سایر بیمارهای پرهزینه و پیشرفته دهان و دندان و همچنین سایر ارگانهای بدن،تصریح کرد: فرهنگ سازی در این زمینه و آموزش به خانواده های تحت حمایت می تواند کمک مؤثری در پیشگیری از شیوع عفونت ها و پوسیدگی دندان داشته باشد؛ چرا که ما معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است.

نوبخت ارزش ریالی هزینه های اجرای این برنامه را حدود 700 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: از این مبلغ حدود 200 میلیون ریال بابت هدایای بهداشتی و 500 میلیون ریال بابت خدمات دندانپزشکی از سوی سازمان جامعه دندانپزشکی تامین شده است.

دومین دوره اجرای برنامه سلامت دهان و دندان کودکان 6 تا 12سال روز جمعه با حضور منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس، ناصر ایروانی منش مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره)، تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد استان تهران و سایر مدیران و مسئولان این نهاد در درمانگاه خیریه قاسم بن الحسن (ع) برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار