کد خبر: ۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹ 02 February 2015
تولید کاشی و سرامیک در فارس از ابتدای امسال به بیش از 14 میلیون و 860 هزار متر مربع رسید .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : فارس با ظرفیت تولید بیش از 20 میلیون و800 هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک ، سهم خوبی از تولید در این صنعت را به خود اختصاص داده است به گونه ای که در این واحد های فعال تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس سرمایه گذاری به میزان 320 میلیارد تومان انجام شده است .
علی همتی با بیان اینکه تولید این میزان کاشی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش داشت گفت :
صنعت کاشی در استان فارس ، زمینه اشتغال یک هزار و 250 نفر را به صورت مستقیم و چهار هزار و 260 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.
وی گفت : با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید کاشی و سرامیک درآباده ونیز تامین خوراک این صنعت( با وجود تولید 90 درصد خاک نسوز در این شهرستان) یکی از قطب های تولید کاشی و سرامیک در کشور خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس با اشاره به افتتاح یکی از واحدهای بزرگ تولید کاشی وسرامیک در آباده گفت: وجود بیشترین منابع خاک نسوز کشور در شهرستان آباده و تامین نیازبیش از 90 درصد کارخانجات تولید کاشی و سرامیک کشور از این منطقه زمینه لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان و نیز استان را فراهم نموده است.
وی با اشاره به تلاش برای اعتلا و توسعه صادارت صنعت کاشی و سرامیک وفرآورده های معدنی در فارس گفت : مجهز شدن واحدهای صنعتی تولید کاشی وسرامیک به جدیدترین دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا در روند بهبود کیفیت محصولات از قبیل رنگ ولعاب ، فعال شدن شرکت‌های صادراتی ، تقویت شرکت های بازرگانی ، ایجاد مراکز تحقیقاتی و هنری در زمینه طراحی کاشی وسرامیک برای تولید طرح های مناسب و متناسب با سلیقه روز دنیا با لحاظ نمودن شرایط زیست محیطی گام موثری برای ارتقاء وضعیت تولید کاشی و سرامیک استان وکشورخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار